ads

ایجاد دو کلینیک ترک اعتیاد برای اطفال درهرات

در حالیکه شمار معتادان در کشور رو به افزایش است مسؤولان ریاست مبارزه با مواد مخدر ولایت هرات از دو برابر شدن خدمات درمانی معتادان در این ولایت سخن میزنند.در حالیکه شمار معتادان در کشور رو به افزایش است مسؤولان ریاست مبارزه با مواد مخدر ولایت هرات از دو برابر شدن خدمات درمانی معتادان در این ولایت سخن میزنند.

نویسنده: The Killid Group
29 میزان 1394
ایجاد دو کلینیک ترک اعتیاد برای اطفال درهرات

این مسؤولان میگویند: در سال 2009 در ولایت هرات برای بیش از 6 هزار معتاد 85 بستر تداوی وجود داشت که اکنون به 305 بستر افزایش یافته است.
غلام جیلانی دقیق ريیس اداره مبارزه با مواد مخدر ولایت هرات همچنان از ایجاد دو کلینیک برای تداوی اطفال معتاد در این ولایت خبر می دهد.
وی می گوید: كلينيك هاي ايجاد شده یک کلینیک به ظرفیت 25 بستر برای اطفال زیر سن 12 سال و کلنیک دیگر با ظرفیت 50 بستر برای اطفال سن9 تا 17 سال میباشد.
او علاوه می کند که اطفال معتاد زیر سن دوازده سال 45 روز و نو جوانان به مدت شش ماه در این کلینیک ها زیر تداوی قرار ميگيرند.
با آنکه آقای دقیق آماری از اطفال معتاد در ولایت هرات نمیدهد اما تاکید دارد که معتاد بودن پدر و مادر و فقر اقتصادی از عوامل اصلی روی آوردن اطفال به اعتیاد میباشد و برخی از قاچاق بران مواد مخدر، از اطفال در زمینه ی فروش مواد مخدر استفاده سوء می کنند.
مرکز شهامت در هرات یکی از نهاد های خصوصی برای ترک اعتیاد اطفال و زنان معتاد در این ولایت است.
پری یوسفی  مسؤول بخش صحی این نها دمی گوید: در هر 45 روز 25 تن از اطفال معتاد تداوی و 25 تن دیگر زیر تداوی قرار می گیرند.
وی اضافه می کند که از شروع سال جاری میلادی تا کنون 170 تن از اطفال معتاد در این نهاد تداوی شده اند.
شماری از اطفال معتاد که در حال حاضر در مرکز شهامت به سر می برند معتاد بودن پدر و مادر شان را عامل اصلی رو آوردن به اعتیاد می دانند و خواهان تداوی شان هستند.
مسؤولان ریاست مبارزه با مواد مخدر ولایت هرات  در حالی از دو برابر شدن خدمات درمانی معتادین در هرات سخن می زنند که به اساس آخرین گزارشها نزدیک به 80 درصد معتادان کشور پس از تداوی بار دیگر به اعتیاد روی میاورند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA