ads

اولین محموله تجارتی از راه لاجورد فردا به اروپا صادر می شود

مقامات افغان می گویند، قرار است راه ترانزیتی لاجورد که افغانستان را ازطریق آسیای میانه وبحیره سیاه، با کشورهای اروپایی وصل می سازد، فردا افتتاح گردد. ضیاء دانش، کارشناس معاونیت ارتباطات استراتیژک و رسانه¬ای دفتر رییس جمهوری می گوید:” اولین محموله¬ی کالاهای تجارتی افغانستان از طریق راه لاجورد به شکل آزمایشی از بندر تورغندی هرات […]

سمیه ولی زاده
21 قوس 1397
اولین محموله تجارتی از راه لاجورد فردا به اروپا صادر می شود

مقامات افغان می گویند، قرار است راه ترانزیتی لاجورد که افغانستان را ازطریق آسیای میانه وبحیره سیاه، با کشورهای اروپایی وصل می سازد، فردا افتتاح گردد.
ضیاء دانش، کارشناس معاونیت ارتباطات استراتیژک و رسانه¬ای دفتر رییس جمهوری می گوید:” اولین محموله¬ی کالاهای تجارتی افغانستان از طریق راه لاجورد به شکل آزمایشی از بندر تورغندی هرات به مقصد ترکیه فرستاده خواهد شد”.
آقای دانش هم چنان افزود که هدف نهایی افغانستان این است که هزینه و زمان انتقال کالاهای تجارتی از مسیر لاجورد را به حداقل ممکن برساند.
به گفته وی، این محموله تجارتی شامل میوه¬های خشک و پنبه می¬باشد که از راه لاجورد به مقصد ترکیه صادر می¬گردد.
راه لاجورد از افغانستان شروع شده در بندر «تركمن باشي» تركمنستان ختم گرديده و سپس از طريق شهر باكوي آذربايجان به منطقه «تفليس» گرجستان وصل مي گردد و با گذشتن از «تفليس» گرجستان، «قارس و استانبول» تركيه به اروپا وصل مي شود.
طرح راه لاجورد، در سال 2012 میلادی از طرف دولت افغانستان به منظور همکاری‌های ترانزیتی، تجارتی و ترانسپورت میان افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان، گرجستان و ترکیه، به عنوان راه بدیل ترانزیتی برای دسترسی به آب‌های آزاد، ارایه شد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA