ads

انتقاد مشرانو جرگه از وزیر امور مهاجرین

کميسيون سمع شکايات مشرانوجرگه، وزير امور مهاجرين و عودت کنندگان  را، به استخدام افراد غيرواجد شرايط در پست هاى مشاوريت متهم کرد. اما وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان این اتهامات را رد کرده است.

نویسنده: The Killid Group
23 دلو 1390
انتقاد مشرانو جرگه از وزیر امور مهاجرین

کميسيون سمع شکايات مشرانوجرگه، وزير امور مهاجرين و عودت کنندگان  را، به استخدام افراد غيرواجد شرايط در پست هاى مشاوريت متهم کرد.

اما وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان این اتهامات را رد کرده است.

داکتر زلمى زابلى رييس کميسيون سمع شکايات مشرانوجرگه، در نشست خبرى شنبه گفت  که يکی از فارغین صنف دوازدهم يکى از مکاتب، در بدل  معاش ماهوار 134هزار افغانى، به حيث مشاور حقوقى وزير امور مهاجرين استخدام شده است، در حالیکه مشاور حقوقى، بايد شخص تحصيلکرده و با تجربه باشد و حد اقل درجهء ليسانس در بخش حقوق داشته باشد.

زابلى همچنین گفت:”خواهر زادهء  وزير صاحب که از ولسوالى اندخوى فارياب است و در اسلام آباد کلان و  تولد شده و به انگليسى و اردو صحبت ميکنه،  در بدل معاش ماهوار 60هزار افغانى به حيث مشاور بازاريابى مقرر گرديده است.”

زابلى علاوه کرد: کسيکه  پشتو و درى صحبت کرده نتواند، چطور مي تواند بازار يابى کند؟ چه رسد به اينکه بايد تخصص هم داشته باشد.

به اساس معلومات ارائه شده از سوی رييس کميسيون سمع شکايات مشرانوجرگه، يک تن که ليسانس پوهنځى هنرهاى زيباى پوهنتون کابل را دارد، در بدل معاش ماهوار 37600  افغانى به حيث مشاور انکشاف زراعتى اين وزارت استخدام شده است؛ حال آنکه رشتهء کارى با پُست وى هيچ مطابقت ندارد.

متن قرار دادى که بين اين سه تن  و وزارت امور مهاجرين منعقد شده  و وزير امور مهاجرين آن را امضا کرده روز شنبه ازسوى کميسيون سمع شکايات مشرانوجرگه  به دسترس برخی از رسانه ها نیز قرار داده شده است.

اما جماهير انورى وزير امور مهاجرين و عودت کنندگان، که به کميسيون امور بين المللى مشرانو جرگه فرا خوانده شده بود، بعد از ساعت ها  انتظار خبرنگاران، گفت  که مشاورين  تقرر يافته، واجد شرايط بوده و به همين اساس از سوى کميسيون موظف اين  وزارت، تعيين گرديده اند.

وى همچنین گفت که بر اساس توافق  وزارت مهاجرين و کميشنرى عالى سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، UNHCR))  نياز بود تا يکتعداد مشاورين استخدام شوند، که بودجهء آن نيز از سوى UNHCR پرداخته شده است.

به گفتهء وزير امور مهاجرين، اين سه مشاور براى سه ماه استخدام شده بودند و مدت کارى آنها عنقريب به پايان می رسد.

وى  علاوه کرد که وزارت مهاجرين، تقاضاى بودجهء بيشتر را براى اين پُست ها نموده است و درصورتيکه بودجه تخصيص پيد اکند، نظر به ضرورت با همين مشاورين، قرارداد مجدد صورت مي گيرد .

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA