ads

انتقاد سیاسیون از تاکید سازمان ملل بر مذاکرات بین الافغانی

نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان در جلسه شورای امنیت این سازمان تاکید به آغاز روند مذاکرات بین الافغانی نمود.

نویسنده: Abdul Malik Atash
20 سنبله 1398
انتقاد سیاسیون از تاکید سازمان ملل بر مذاکرات بین الافغانی

نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان در جلسه شورای امنیت این سازمان تاکید به آغاز روند مذاکرات بین الافغانی نمود.

هرچند مذاکرات میان هیات امریکایی و گروه طالبان، پس از 9 دور ، از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا متوقف شد؛ اما تادامیچی یاماماتو نماینده وِیژه سازمان ملل برای افغانستان شام روز سه‌شنبه در جلسه شورای امنیت سازمان ملل گفته است که در این اواخر در روند صلح افغانستان پیشرفت های صورت گرفته و هر چه زودتر باید گفتگوهای بین الافغانی آغاز شود.

با این حال، تحلیل گران سیاسی به این باورند که سازمان ملل در تامین صلح افغانستان گام های عملی بر نمیدارد و تنها در قالب گفتار عمل میکند.

فیض محمد زلاند، کارشناس سیاسی می‌گوید که باتوجه به نقش برازنده سازمان ملل در تامین صلح در افغانستان؛ اما این سازمان تا هنوز گام‌های عملی نبرداشته است .

به گفته وی، نقش پاکستان در تامین صلج افغانستان مهم است؛ ولی این کشور در امر مبارزه به تروریزم صادق نیست.

از سوی هم، یوسف امین زازی آگاه سیاسی می‌گوید که سازمان ملل یکی از وظایف اصلی‌‌اش ایجاد راه حل برای بحران کشورها است و اما در قضیه افغانستان این سازمان سطحی برخورد میکند.

به گفته وی، پالیسی امریکا در رابطه به تشدد جنگ افغانستان اشتباه است.

 

در این میان،  دونالد ترامپ، رئيس جمهور امریکا پس از متوقف ساختن روند گفتگو های صلح میان امریکا و گروه طالبان به فشار های نظامی بالای این گروه تاکید کرده است .

 

اما تحلیلل گران سیاسی  میگویند که تحرکات نظامی امریکا علیه طالبان بیشتر سبب ایجاد بحران میشود.

اسدالله ولوالجی، کارسناس سیاسی می‌گوید که افزایش تحرکات نظامی بخاطر امتیازگیری ها در گفتگوهای صلح به نفع مردم افغانستان نیست.

این در حالی است که حکومت افغانستان مانع اصلی تامین صلح در کشور را ادامه خشونت ها از سوی گروه طالبان عنوان کرده و گفتگوهای صلح میان گروه طالبان و امریکا را انتقاد کرده و گفته است این پروسه با نواقص جدی همراه بود .

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA