ads

انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم خواهد رفت

بر اساس نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری، هیچ نامزدی  موفق به کسب  1+50 نشده و مطابق به قانون، احتمالا انتخابات به دور دوم خواهد رفت.

نویسنده: The Killid Group
7 ثور 1393
انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم خواهد رفت

بر اساس نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری، هیچ نامزدی موفق به کسب 1+50 نشده و مطابق به قانون، احتمالا انتخابات به دور دوم خواهد رفت.
احمد يوسف نورستانى، رييس کمیسیون مستقل انتخابات روز گذشته در یک کنفرانس خبری، نتایج ابتدایی انتخابات را اعلام کرد که بر اساس آن، عبدالله عبدالله با 44.9 درصد و اشرف غنی احمدزی با 31.5 درصد از نامزدان پیشتاز هستند.
همچنین زلمی رسول با 11.5 درصد، عبدالرب الرسول سياف با 7.1 درصد و قطب الدين هلال با 2.7 درصد رتبه های بعدی را به خود اختصاص دادند.
لازم به ذکر است که محمد شفيق گل آغا شيرزى 1.6 درصد، داود سلطان زوى 0.5 درصد و هدايت امين ارسلا 0.2 درصد آرا را کسب کردند.

آقای نورستانی تاکید کرد که مطابق به نتایج ابتدایی، هیچ یک از نامزدان موفق نشدند معیار تعيين شده براى پيروزى درانتخابات را تکمیل کنند و پیش بینی می شود که انتخابات به دور دوم کشیده شود، اما نتایج قطعی در 24 ثور اعلام خواهد شد.

کمیسیون شکایات انتخاباتی نیز گفته است که پس از اعلام نتایج ابتدایی، نامزدان می توانند تا 24 ساعت، شکایات شان را  در این کمیسیون درج نمایند.

این در حالی است که در انتخابات رياست جمهورى و شوراهاى ولايتى 16 حمل، بيش از شش میلیون 892 هزار و 816 تن  رای دادند که 64 درصد آنان را مردان و 36 درصد آن را زنان تشکیل می دهد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA