ads

امریکا از تبادله زندانیان طالبان با دو استاد پوهنتون امریکایی در افغانستان استقبال کرد

ایالات متحده پس اتبادله زندانیان طالبان و دو استاد پوهنتون امریکایی در افغانستان، ابراز امیدواری کرده که این اقدامات، منجر به پایان جنگ چهل ساله در این کشور گردد.

نویسنده: Jamshid Mujadedi
29 عقرب 1398
امریکا از تبادله زندانیان طالبان با دو استاد پوهنتون امریکایی در افغانستان استقبال کرد

ایالات متحده پس از تبادله زندانیان طالبان و دو استاد پوهنتون امریکایی در افغانستان، ابراز امیدواری کرده که این اقدامات، منجر به پایان جنگ چهل ساله در این کشور گردد.
مایک پومپئو وزیر امور خارجه امریکا، از اقدام دولت افغانستان برای رهایی سه زندانی طالبان و شبکه حقانی و نیز از تصمیم طالبان برای رهایی دو استاد پوهنتون امریکایی و ده نظامی افغان استقبال کرده است.
در همین حال، گروه طالبان، ابراز امیدواری می‌کند که تبادله زندانیان، گامی به پیش در زمینه اعتمادسازی و تقویت حسن نیت، برای کمک به پروسه صلح باشد.
رئیس جمهور غنی هفته گذشته اعلام کرد که در بدل رهایی دو استاد پوهنتون امریکایی در افغانستان و به هدف زمینه سازی برای مذاکرات مستقیم حکومت با طالبان، تصمیم گرفته تا انس حقانی، حاجی مالی خان و حافظ رشید، اعضای برجسته شبکه حقانی و گروه طالبان را از زندان آزاد کند.
قرار بود تبادله این زندانیان، اواخر هفته گذشته صورت گیرد؛ اما به دلایل مختلف به تعویق افتاد و حکومت افغانستان زندانیان طالبان را دوباره از قطر، به میدان هوایی بگرام انتقال داد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA