ads

افغانستان خواهان گسترش روابط سیاسی و امنیتی با ایران شد

صلاح الدین ربانی، وزیر امورخارجه افغانستان، عصر روز گذشته با علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی ایران، دیدار و گفتگو کرد

نویسنده: zekria
8 سنبله 1395
افغانستان خواهان گسترش روابط سیاسی و امنیتی با ایران شد

صلاح الدین ربانی، وزیر امورخارجه افغانستان، عصر روز گذشته با علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی ایران، دیدار و گفتگو کرد.
براساس خبرنامه‌ای که از سوی وزارت خارجه در کابل پخش شد، آمده است که، صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه کشور، در این دیدار گفته است که به صورت جدی خواهان گسترش همکاری‌های سیاسی و امنیتی و توسعه همکاری‌های تجارتی و ترانزیتی میان دو کشور است.
در این دیدار، وزیر امور خارجه افغانستان، هم‌چنان موضوع گسترش دیدارها و روابط میان مقام‌ها و اعضای پارلمان‌های هر دو کشور را در جهت گسترش روابط میان این دو کشور نیز مطرح کرد که از سوی رییس مجلس شورای اسلامی نیز مورد استقبال قرار گرفته است.
از سوی هم، در این دیدار، رییس مجلس شورای اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد که سفر وزیر خارجه افغانستان به تهران، دست‌آورد های خوبی را در جهت توسعه بیشتر روابط میان کابل و تهران در پی داشته باشد.
لاریجانی، تاکید کرده است که دولت و مردم ایران خواهان حفظ وحدت و یک‌پارچگی، تقویت نظام سیاسی و موفقیت و پیروزی دولت و مردم افغانستان در مبارزه با تروریزم می‌باشند.
این در حالیست که دیروز صلاح الدین ربانی، وزیر خارجه کشور، در رأس یک هیات ارشد دولتی به هدف گسترش روابط و همکاری‌های دو جانبه میان ایران و افغانستان به تهران سفر کرد.
ربانی، در این سفر در باره مبارزه با تروریزم، قاچاق مواد مخدر و گسترش همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با حسن روحانی، رییس جمهور ایران و جواد ظریف همتای ایرانی‌اش بیشتر بحث و گفتگو خواهد کرد.
مسوولان وزارت امور خارجه، می‌گویند: افغانستان در تلاش است تا کشورهای منطقه را متقاعد کند که جنگ در این کشور یک نبرد منطقه‌ای بدانند و بالای کشور ها و جریان‌های  که از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند، فشار وارد نمایند تا دست از این حمایت خود بردارند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA