ads

افزایش چشمگیر گردشگری از بند امیر ولایت بامیان

روزانه از بند امیر هشت هزار گردشگر داخلی و خارجی دیدن می کنند.

نویسنده: zekria
9 اسد 1396
افزایش چشمگیر گردشگری از بند امیر ولایت بامیان

روزانه از بند امیر هشت هزار گردشگر داخلی و خارجی دیدن می کنند.
این روز ها، بامیان میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی است و روزانه از پنج الی هشت هزار گردشگر از پارک ملی در این ولایت دیدن می کنند.
بامیان یکی ولایت کوهستانی و زراعتی می باشد که 80 درصد از باشنده های این ولایت مصروف زراعت و مالداری اند.
عبدالله نوید رئیس اداره اقتصاد بامیان به کلید گفت که درآمد ولایت بامیان از زراعت و مالداری، گردشگری و معدن می باشد و در سال های آینده گردشگری یکی از بزرگترین منبع درآمد برای باشنده های این ولایت حساب خواهد شد.
گفته می شود که داشتن مناظر طبیعی، ساحات تاریخی و تفریحی، آب و هوای مناسب در فصل بهار و تابستان، مهمان نوازی و صلح پروری مردم در این ولایت سبب شده است که سالانه ده ها هزار نفر از آن دیدار کنند.
بند امیر بخاطر داشتن هفت بند طبیعی، مناظر زیباء، پرندگان و حیوانات مختلف، در سال 1388 خورشیدی، از سوی دولت افغانستان به عنوان اولین پارک ملی کشور اعلام شد، اکنون بند امیر، میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی است .
با این حال مسئولان محلی در این ولایت می گویند که آمار گردشگران داخلی و خارجی امسال نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است، اعلامیه که از سوی اداره محلی بامیان به کلید فرستاده شده، آمده است که امسال بیش از 120 هزار نفر از بند امیر دیدن نموده اند و امکان دارد که تاپایان سال بیش از 250 هزار نفر از بند امیر دیدن نمایند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA