ads

افزایش محصولات گلخانه ای در غرب کشور

افزایش گلخانه ها و سرمایه گذاری ها در این زمینه باعث شده تا صدها تن از جوانان غرب کشورمصروف کار شوند. مسوولان  اداره زراعت ولایت فراه می گویند: در حال حاضر در این ولایت تعداد گلخانه ها نسبت به چند ماه قبل 90 فیصد افزایش یافته است.

نویسنده: The Killid Group
12 جوزا 1393
افزایش محصولات گلخانه ای در غرب کشور

افزایش گلخانه ها و سرمایه گذاری ها در این زمینه باعث شده تا صدها تن از جوانان غرب کشورمصروف کار شوند.
مسوولان  اداره زراعت ولایت فراه می گویند: در حال حاضر در این ولایت تعداد گلخانه ها نسبت به چند ماه قبل 90 فیصد افزایش یافته است.
عبدالمنان متین، رئیس اداره زراعت ولایت فراه اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 1300 جریب زمین تحت پوشش گلخانه ای این ولایت می باشد که در این عرصه 20 میلیون دالر سرمایه گذاری شده است.
وی افزود: این گلخانه ها به شکل مدرن در این ولایت ساخته شده اند و روزانه بین 300 تا 400 تُن محصولات زراعتی این ولایت به سایر ولایات صادر می گردد.
آقای متین افزود: هم اکنون بیشتر از 5 هزار نفر در گلخانه های این ولایت مصروف کار می باشند که این خود یکی از دستاوردهای مهم در این ولایت بشمار می آید.
این در حالی است که گفته می شود در ولایت هرات نیز تعداد گلخانه ها در ماه های اخیر افزایش یافته است  که هم اکنون در این ولایت بیش از 45 گلخانه فعال می باشد.
حمیدالله ناصری، رئیس عمومی ترویج زراعت ولایت هرات می گوید: اکثر گلخانه داران  از کارشان راضی هستند.
آقای ناصری خاطر نشان کرد: در گلخانه های هرات محصولات زراعتی از جمله؛ بادنجان رومی و بادرنگ درختی کشت می گردد که تمام این مواد در بازارهای این ولایت به قیمت نازلتر نسبت به محصولات زراعتی وارده به فروش می رسد.
به گفته ی وی، سالانه از گلخانه های این ولایت بیش از 30 تن بادرنگ بدست می آید که این محصولات داری کیفیت خوبی است.
از سویی هم علی حسینی، یکتن از گلخانه دارن در ولایت هرات می گوید: سطح تولیدات و فروشات محصولات شان نسبت به سال های گذشته بهتر شده است.
وی گفت: مردم هرات از محصولات زراعتی گلخانه ای استقبال کرده و از این محصولات استفاده می کنند.
با وجود این که مقامات غرب کشور از افزایش گلخانه ها و محصولات گلخانه ای خبر می دهند، اما هنوز هم عدم حمایت دولت از زراعین، یکی از مشکلات بزرگ آنان به شمار می رود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA