ads

افزایش ده ملیارد افغانی در بودجهء سال 1390

وزارت مالیه از افزایش 10 میلیارد افغانی در بودجهء اصلاح شده سال 1390 خبر می دهد. این اصلاح بدنبال رد طرح بودجه در ولسی جرگه به میان آمده است. طرح بودجهء پیشنهادی به ولسی جرگه به تاریخ 8 حمل سال جاری از سوی ولسی جرگه رد شده بود.  

نویسنده: The Killid Group
21 حمل 1390
افزایش ده ملیارد افغانی در بودجهء سال 1390

 

وزارت مالیه از افزایش 10 میلیارد افغانی در بودجهء اصلاح شده سال 1390 خبر می دهد. این اصلاح بدنبال رد طرح بودجه در ولسی جرگه به میان آمده است.

طرح بودجهء پیشنهادی به ولسی جرگه به تاریخ 8 حمل سال جاری از سوی ولسی جرگه رد شد.

نمایندگان مردم در ولسی جرگه، نبود توازن را دلیل رد بودجه عنوان کرده بودند.

داکتر حضرت عمر زاخیلوال وزیر مالیه روز شنبه در یک نشست خبری گفت که این وزارت به اساس خواست ولسی جرگه و تغییر در تعهدات کشورهای کمک کننده، ده میلیارد افغانی را در بودجهء ملی سال 1390 اضافه کرده و آن را دوباره برای تصویب به ولسی جرگه می فرستد

وزیر مالیه از ولسی جرگه خواست تا این بودجه را هرچه زودتر تصویب کند.

وزیر مالیه همچنین گفت که بر اساس اصلاح جدید، 3 میلیارد و 931 میلیون افغانی به بودجهء عادی و 6 میلیارد و 687 میلیون افغانی در بودجهء انکشافی افزوده شده است.

با افزایش ده ملیارد افغانی، در مجموع بودجهء ملی سال 1390 به بیشتر از 226 میلیارد افغانی می رسد که از این مبلغ، نزدیک به 154 میلیارد شامل بودجهء عادی و 72 میلیارد دیگر شامل بودجهء انکشافی می باشد.

زاخیلوال در این کنفرانس خبری، گزارش ها در مورد برکناری اش از پست وزارت مالیه را نیز رد کرد.

وی این گزارش را دور از واقعیت خواند و گفت که مطبوعات غربی با نشر این شایعات، می خواهند؛ فضای اعتماد میان رئیس جمهور و اعضای کابینه اش را ازبین ببرند.

یک روزنامهء غربی در خبری، با اشاره به وارد نمودن تغییرات در کابینه از سوی کرزی، گزارش داده بود که رئیس جمهور می خواهد دو تن از وزيران كابينه‌ء خود را برکنار كند.

این روزنامه از قول دیپلومات های غربی و افغان که از آنها نام برده نشده، نوشته بود که  احتمالا عبدالرحيم وردك وزيردفاع وحضرت عمر زخيلوال‌ وزير مالیه، سمت های خود را در این تغییرات، از دست خواهند داد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA