ads

اعضای مشرانو جرگه می‌گویند کمیسیون مستقل انتخابات باید نتایج ابتدایی انتخابات را به زودترین فرصت اعلام کند.

اعضای مشرانو جرگه می‌گویند کمیسیون مستقل انتخابات باید نتایج ابتدایی انتخابات را به زودترین فرصت اعلام کند. اعضای مشرانو جرگه، با ابراز نگرانی از بن‌بست در اعلان نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری، از کمیسیون مستقل انتخابات می‌خواهند باید نتایج ابتدایی را به زودترین فرصت اعلام کند. فضل‌الهادی مسلمیار، رییس مشرانو جرگه، به روز یکشنبه در […]

اعضای مشرانو جرگه می‌گویند کمیسیون مستقل انتخابات باید نتایج ابتدایی انتخابات را به زودترین فرصت اعلام کند.
اعضای مشرانو جرگه می‌گویند: کمیسیون مستقل انتخابات باید نتایج ابتدایی انتخابات را به زودترین فرصت اعلام کند

اعضای مشرانو جرگه می‌گویند کمیسیون مستقل انتخابات باید نتایج ابتدایی انتخابات را به زودترین فرصت اعلام کند.
اعضای مشرانو جرگه، با ابراز نگرانی از بن‌بست در اعلان نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری، از کمیسیون مستقل انتخابات می‌خواهند باید نتایج ابتدایی را به زودترین فرصت اعلام کند.
فضل‌الهادی مسلمیار، رییس مشرانو جرگه، به روز یکشنبه در نشست عمومی این مجلس گفت: باتوجه به تهدیدات امنیتی مردم در انتخابات 6میزان، اشتراک کردند و کمیسیون نیز باید به آرای پاک آنان احترام بگذارد.
هرچند پیش از این، یکی از کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات، گفته بود که رأی‌زنی‌ها میان اعضای این کمیسیون روی اعلام نتایج قسمی از بازشماری آرای ۲۷ولایت جریان دارد؛ اما به تازه‌گی سخنگوی این کمیسیون می‌گوید که تاکنون هیچ تصمیمی برای اعلان نتایج قسمی انتخابات گرفته نشده است.
عبدالعزیز ابراهیمی، معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات به کلید گفت که این کمیسیون برای اعلان نتایج قسمی انتخابات کدام تصمیمی نگرفته و از تکت‌های انتخاباتی می‌خواهد زمینه‌ی باز شماری آرای 7ولایت باقی‌مانده را فراهم سازند.
در این میان، نهادهای ناظر بر انتخایات می‌گویند که کمیسیون مستقل انتخابات از ماده‌های قانون انتخابات به نفع خود شان استفاده می‌کنند.
حبیب‌الله شنواری، مسوول برنامه‌های بنیاد انتخابات و شفافیت افغانستان یا تیفا می‌گوید که اعلان نتایح قسمی انتخابات، استفاده‌ی نادرست از ماده‌های قانون انتخابات است.
انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان در ششم ماه میزان برگزار شد و با گذشت دو ماه، کمیسیون مستقل انتخابات هنوز قادر نشده است که نتایج ابتدایی آن را اعلام کند.
از جانبی هم دفاتر کمیسیون مستقل انتخابات، به‌ دلیل ممانعت‌ها برای باز شماری آرا، در ولایت‌های پنجشـیر، فاریـاب، جوزجـان، بغلان سمنگان، بدخشان و تخار بسته شده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA