ads

اعتصاب معلمین هرات وارد سومین روز شده است

با گذشت سه روز از اعتصاب کاری معلمین ولایت هرات و حضور نداشتن آنان در صنوف درسی، آنان به اعتصاب کاری شان ادامه داده و از مقامات مسئول خواهان رسیدگی به خواست های شان هستند.

نویسنده: Abdul Malik Atash
29 ثور 1398
اعتصاب معلمین هرات وارد سومین روز شده است

با گذشت سه روز از اعتصاب کاری معلمین ولایت هرات و حضور نداشتن آنان در صنوف درسی، آنان به اعتصاب کاری شان ادامه داده و از مقامات مسئول خواهان رسیدگی به خواست های شان هستند.

شماری از این معلمان اعتصاب کننده مدعی‌اند که ریاست معارف هرات به خاطر پایان این اعتصاب، آنان را به غیر حاضری و منفک شدن تهدید نموده است.

محمد صابر مشعل نماینده منتخب معلمین هرات هدف از این اعتصاب را افزایش معاش معلمان عنوان می‌کند.

به گفته وی، ریاست معارف در تقابل معلمان اعتصاب کننده قرار گرفته است و حتی به برخی آمرین مکاتب دستور داده اند که معلمان اشتراک کننده در این اعتصاب کاری را غیرحاضر نمایند.

آقای مشعل حکومت را به عهدشکنی در راستای افزایش معاش معلمان مکاتب متهم نموده و هشدار می‌دهد که این‌بار در مقابل وعده‌های غیر عملی حکومت ایستادگی خواهند کرد.

در همین حال برخی از معلمان اعتصاب کننده می‌گویند که معاش معلمان معارف در مقایسه به دیگر کارمندان اداره های دولتی بسیار اندک می‌باشد.

آنان حکومت را به بی‌عدالتی در قبال حقوق معلمان متهم نموده و می افزایند که هم‌ اکنون بیشتر کارمندان وزارتخانه‌ها 50 تا 60 هزار معاش دارند اما معلمان کمتر از 10 هزار معاش می‌گیرند.

این در حالیست که روح‌الله ازهد رییس اداره معارف هرات ادعای معلمان را مبنی بر تهدید به غیر حاضری و منفک کردن، رد می‌کند.

وی اطمینان میدهد که به زودی از طریق وزارت معارف به مشکل معلمان اعتصاب کننده رسیدگی خواهد شد.

رییس معارف هرات با اینکه رقم معلمان اعتصاب کننده را مشخص نمی کند؛ اما می افزاید که تا کنون فقط مکتوب رسمی از یک مکتب در رابطه به اعتصاب کاری معلمان به اداره معارف ارجاع شده است.

با این حال طبق اظهارات نماینده معلمین هرات از روز پنج شنبه به اینسو معلمان حدود 550 مکتب در سرتاسر هرات به دلیل اندک بودن معاش شان اعتصاب کاری کرده‌اند.

از سوی هم شمعروز خان مسجدی سخنگوی وزارت مالیه کشور در صحبت با کلید گفت که افزایش معاش معلمان در سال روان مالی امکان پذیر نیست.

آقای مسجدی هم چنان افزود که چندی قبل طرحی را که کابینه مبنی بر افزایش معاشات کارمندان دولتی به شمول معلمین، پیشنهاد نموده بود مورد تایید قرار داد؛ اما افزودن معاش کارمندان ادارات دولتی طبق همین طرح در سال مالی آینده پرداخت خواهد شد.

بربنیاد آمار ریاست معارف هرات، حدود 20 هزار معلم در یک هزار و 38 مکتب دولتی در این ولایت مصروف تدریس هستند و چندین ‌بار این معلمین به ‌دلیل حقوق کم شان دست به اعتراض زده‌اند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA