ads

استقبال مردم از توزیع تذکره‎های الکترونیکی

با آنکه کشمکش‎های سیاسی میان رییس جمهور محمداشرف غنی  و رییس اجرائیه عبدالله عبدالله در رابطه به توزیع تذکره‎های الکترونیکی تا هنوز جریان دارد، اما باشندگان کابل از ثبت‎نام رییس جمهور برای گرفتن تذکره الکترونیکی و آغاز روند توزیع این نوع تذکره در کابل، استقبال می‌کنند.

نویسنده: asir
17 سرطان 1397
استقبال مردم از توزیع تذکره‎های الکترونیکی

با آنکه کشمکش‎های سیاسی میان رییس جمهور محمداشرف غنی  و رییس اجرائیه عبدالله عبدالله در رابطه به توزیع تذکره‎های الکترونیکی تا هنوز جریان دارد، اما باشندگان کابل از ثبت‎نام رییس جمهور برای گرفتن تذکره الکترونیکی و آغاز روند توزیع این نوع تذکره در کابل، استقبال می‌کنند. حاجی گل، یک تن از باشندگان کارته سه شهر کابل که جهت اخذ تذکره الکترونیکی به یکی از مراکز توزیع تذکره‌های الکترونیکی مراجعه کرده است، می‌گوید که داشتن تذکره الکترونیکی برای هر شهروند کشور لازمی است. به باور حاجی‌ گل، چنین تذکره‌ای، مطابق با معیارهای عصر ما و زمانه تکنالوژی است و این روند باید سرتاسری شود. وی در گفتگو با کلید گفت: “من قصد دارم که نه تنها برای خود بلکه برای تمام اعضای خانواده دوازده نفره خود تذکره الکترونیکی بگیرم و با این کارم در حقیقت از آغاز کار توزیع تذکره‎های ‌الکترونیکی حمایت می‏کنم.” حاجی گل از تمام باشندگان کابل می‌خواهد که هرچه زودتر به مراکز توزیع تذکره‎های الکترونیکی رفته و برای خود و اعضای خانواده خویش تذکره بگیرند.

نیلوفر، یک تن دیگر از باشندگان کابل، نیز از آغاز کار توزیع تذکره‎های الکترونیکی در پایتخت استقبال کرده و می‎گوید با توجه به امتیازاتی که تذکره‎های الکترونیکی نسبت به تذکره‎های ساده و کاغذی دارد، نه تنها وی بلکه دوستانش نیز تشویق شده‎اند تا برای خود تذکره بگیرند. وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده در کشور گفت که هرگاه مردم با تذکره الکترونیکی برای انتخاب رییس جمهور آینده در انتخابات شرکت کنند، جلو تقلب در این پروسه گرفته خواهد شد. نیلوفر در ادامه افزود: “براساس قانون، باید هر فردی که تابعیت افغانستان را قبول دارد، تذکره داشته باشد. بناءً حکومت برای بهبود تمام کارها، یک اقدام نیک را روی دست گرفته است و آن توزیع تذکره‎های الکترونیکی است. برای ما لازم است تا از این پروسه حمایت کنیم.”

در همین حال، مسوولان اداره توزیع تذکره‎های الکترونیکی می‎گویند که میزان مراجعه مردم برای گرفتن این نوع تذکره به دفاتر این اداره در شهر کابل بسیار بلند است. روح‎الله احمد‌زی، سنخگوی اداره توزیع تذکره‎های الکترونیکی، ادعا دارد که روزانه در سه مرکز توزیع تذکره در شهر کابل، حدود 450 نفر برای ثبت‎نام مراجعه می‎کنند تا بتوانند تذکره الکترونیکی به دست آورند. به گفته وی، پس از ثبت‎نام رییس جمهور غنی برای گرفتن تذکره الکترونیکی، این اداره تاکنون برای 200 نفر تذکره الکترونیکی توزیع کرده است. همچنان اداره توزیع تذکره‌های الکترونیکی، حدود 30 تا 35 هزار فورم انفرادی را برای متقاضیان تذکره در شهر کابل توزیع کرده است.

احمدزی در پاسخ به این سوال که تاکنون چند مرکز توزیع تذکره‌های الکترونیکی در شهر کابل فعال شده است، به کلید گفت: “ما براساس تلاش‎های مکرر خود تاکنون سه مرکز ثبت‎نام برای توزیع تذکره‎های الکترونیکی را در مناطق کارته چهار، وزیراکبرخان و خیرخانه باز کرده‎ایم. باید گفت که در هر یکی از این مراکز، روزانه بیش از 150 نفر جهت ثبت‎نام برای گرفتن تذکره الکترونیکی مراجعه می‌کنند.”

سنخگوی اداره توزیع تذکره‌های الکترونیکی می‌گوید که این اداره تلاش دارد تا در کم‎تر از سه ماه دیگر، سه مرکز جدید برای توزیع تذکره‎های الکترونیکی در شهر کابل ایجاد کند. وی علاوه کرد که این اداره به تعقیب آن تلاش دارد تا مراکز توزیع تذکره‌های الکترونیکی را در ولایت‎های بلخ، هرات و کندهار نیز ایجاد کند. روح‎الله احمدزی افزود که اداره توزیع تذکره‎های الکترونیکی تصمیم دارد بین سه تا پنج سال آینده تمام مردم صاحب تذکره جدید شوند.

احمدزی تأکید می‎کند که تذکره الکترونیکی در تمام ادارات قابل چلش است و هر کسی که تا حال این تذکره را به دست آورده است، می‎تواند از آن استفاده کند. به گفته وی، تذکره کاغذی فردی که تذکره الکترونیکی گرفته است، مهر ابطال می‎خورد و از اعتبار ساقط می‎شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA