ads

استفاده از اطفال برای حملات انتحاری

مقامات امنیتی ملی گویند، طالبان بدلیل نداشتن نیروی کافی از اطفال در حملات انتحاری استفاده می کنند. لطف الله مشعل سخنگوى رياست عمومى  امنيت ملى، ر

نویسنده: The Killid Group
18 ثور 1390
استفاده از اطفال برای حملات انتحاری

مقامات امنیتی ملی گویند، طالبان بدلیل نداشتن نیروی کافی از اطفال در حملات انتحاری استفاده می کنند.

لطف الله مشعل سخنگوى رياست عمومى  امنيت ملى، روز شنبه در کابل با ابراز این مطلب به رسانه ها گفت:” طالبان باقلت افراد انتحارى مواجه اند و از همين رو در حملات شان، از اطفال زير سن استفاده مي کنند.”

مشعل در این کنفرانس خبری همچنین گفت که چهار طفل دارای سنین کمتر از چهارده سال که از سوی طالبان برای اجرای عملیات انتحاری اعزام شده بودند، هنگام ورود به افغانستان  در شهرجلال آباد ولايت ننگرهار، ازسوى نيروهاى امنيتى بازداشت شده اند.

مشعل گفته است که اين اطفال در يکى ازمدارس دينى در منطقهء “اټک” پنجاب پاکستان  آموزش ديده اند.

به گفتهء وی، اطفال بازداشت شده، ازسوى افراطى ها و القاعده تربيه شده و بخاطرحملات انتحارى به افغانستان، فرستاده شده بودند .

مشعل همچنین گفت که یک نو جوان دیگر از ولسوالی اندر ولایت غزنی پیش از اجرای حملهء انتحاری به وسیلهء موظفین ریاست امنیت ملی شناسایی و بازداشت شده است.

به گفتهء مشعل، اطفالی که وادار به اجراى حملات انتحارى شده بودند؛ گفته اند که طالبان پاکستانى به آنان گفته بوده که  خارجى ها در افغانستان اند و جهاد در آن کشور جایز است.”

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA