ads

احتمال استیضاح ترامپ از سوی کانگرس امریکا

روز نامه لاس انجلس تایمز نوشته است که کانگرس امریکا استیضاح دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور را بررسی می کند.

نویسنده: Abdul Malik Atash
22 دلو 1397
احتمال استیضاح ترامپ از سوی کانگرس امریکا

روز نامه لاس انجلس تایمز نوشته است که کانگرس امریکا استیضاح دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور را بررسی می کند.
بر بنیاد این گزارش لاس انجلس تایمز 6 کمیته در کانگرس امریکا هفته گذشته به تحقیق در باره زمینه های احتمالی برای استیضاح ترامپ پرداخته اند.
در این گزارش هم چنان آمده است که مطابق دستورالعمل، “نانسی پلوسی” رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از عبارت “استیضاح” استفاده نمی‌کنند و قرار است کارشان را با کلمات کمتر حساسیت ‌برانگیز پیش ببرند.
نانسی پلوسی اخیرا در همین مورد گفته بود که باید بر مبنای واقعیت های موجود عمل کنیم و بنابه دلایل سیاسی نباید ترامپ را استیضاح نماییم.
در گزارش لاس انجلس تایمز هم چنان آمده است که پلوسی و روسای کمیته‌های تخصصی در مجلس نمایندگان آمریکا که همه دموکرات هستند، اکنون در مرحله پیش‌استیضاح قرار دارند و در حال انجام اقداماتی هستند تا استیضاح را ممکن سازند.
پلوسی و همکارانش گفته‌اند برای اینکه استیضاح با موفقیت پیش برود، دو مرحله لازم است. گام اول، جمع‌آوری اطلاعات موثق و متیقین است مبنی بر اینکه رئیس‌جمهوری مرتکب “خیانت، ارتشا و یا تخلفات و جرائم عالی” شده است.
و هم چنان گام دوم، اقناع عموم مردم درباره ضروری بودن استیضاح و جلب حمایت اعضای هر دو حزب در کنگره است. این مرحله دشوارتر است.
تنش ها میان اعضای دموکرات کانگرس و دو نالد ترامپ رییس جمهوری این کشور پس از آن شدت گرفت که کانگرس این کشور بودجه دیوار مرزی میان ایالات متحده و مکزیک را تصویب نکردند که در پی آن ترامپ بیش از یک ماه بخش های از دولت را تعطیل اعلام کرد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA