ads

اتمر: حکومت وحدت ملی دشمن صلح است

محمد حنیف اتمر یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری امروز طی یک گردهمایی در کابل خواستار ایجاد حکومت سرپرست شده و افزود که حکومت وحدت ملی دشمن صلح است

نویسنده: Abdul Malik Atash
4 سرطان 1398
اتمر: حکومت وحدت ملی دشمن صلح است

محمد حنیف اتمر یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری امروز طی یک گردهمایی در کابل خواستار ایجاد حکومت سرپرست شده و افزود که حکومت وحدت ملی دشمن صلح است

آقای اتمر در گردهمایی که امروز شماری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر اعتراض به ادامه کار رییس جمهوری پس از اول جوزا در غازی ستدیوم کابل برگزار نموده بود، افزود:” حکومت وحدت ملی نه تنها اینکه نامشروع است و قانون اساسی را زیرپا گذاشته؛ بلکه این حکومت دشمن صلح نیز است و هر گونه اقدامی که برای صلح صورت می گیرد حکومت مانع اصلی آن است.”

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری هم چنان حکومت وحدت ملی را فاسد و نامشروع خوانده و خاطر نشان ساخت که پنج سال قبل رییس جمهورغنی مراسم تحلیف بجا آورد تا از قانون اساسی حراست می کند؛ اما امروز قانون اساسی از سوی همین شخص نقض شده است.

محمد حنیف  اتمر علاوه نمود:” مردم افغانستان شخصی را که قانون اساسی را نقض می کند به عنوان رییس جمهور نمی پذیرد و آقای غنی باید از قدرت کنار رود.”

در عین حال، او حکومت را به ایجاد تفرقه و نفاق میان اقوام افغانستان متهم نموده و افزود که این حکومت با ایجاد نفاق می خواهد تا به اقتدار نا مشروع خود ادامه دهد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری یک بار دیگر بر ایجاد حکومت سرپرست تاکید نموده و ابراز داشت، شخصی که به عنوان رییس جمهور سرپرست انتخاب می شود باید از صلاحیت های محدود برخوردار باشد و مانع استفاده تیم حاکم از بیت المال برای کارزار های انتخاباتی شود.

او مدعی شد که حکومت وحدت ملی، انتخابات ریاست جمهوری را همچون انتخابات پارلمانی سال گذشته به چالش مواجه می سازد، زیرا از همین اکنون به استفاده از بیت المال برای کمپاین های انتخاباتی آغاز نموده است.

از سوی هم نورالحق علومی و محمد ابراهیم الکوزی دو تن دیگر از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری نیز حکومت را متهم به سوء استفاده از امکانات دولتی نموده و افزودند که سران حکومت نباید روند صلح و مردم را به بازی بگیرند.

این در حالی است که شماری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری امروز (سه شنبه) در پیوند به ادامه کار حکومت وحدت ملی، گردهمایی مردمی را در غازی ستدیوم شهر کابل برگزار کرده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA