ads

آمار سیاحان خارجی در ولایت بدخشان به گونۀ بی پیشنه افزایش یافته است

آمریت گردشگری ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت بدخشان از افزایش بی پیشنۀ آمار سیاحان خارجی در این ولایت خبر داد. صدیقی لعلزاد، آمر این اداره به کلید می گوید: در سال ۱۳۹۴ خورشیدی نزدیک به ۱۱۰ سیاح خارجی به مناطق توریستی این ولایت سفر کرده بود؛ اما این رقم در سال ۱۳۹۵ به ۱۶۵ نفر […]

نویسنده: ISMAT MAYAR
21 حمل 1396
آمار سیاحان خارجی در ولایت بدخشان به گونۀ بی پیشنه افزایش یافته است

آمریت گردشگری ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت بدخشان از افزایش بی پیشنۀ آمار سیاحان خارجی در این ولایت خبر داد.
صدیقی لعلزاد، آمر این اداره به کلید می گوید: در سال ۱۳۹۴ خورشیدی نزدیک به ۱۱۰ سیاح خارجی به مناطق توریستی این ولایت سفر کرده بود؛ اما این رقم در سال ۱۳۹۵ به ۱۶۵ نفر افزایش یافته است که از ۲۹ کشور جهان وارد بدخشان شده اند.
به گفتۀ او، از میان سیاحان که سال گذشته از این ولایت دیدن کرده اند، 42 تن شان زنان تشکیل می دهد.
از سوی هم آمر اداره گردشگری این ولایت تاکید دارد که در سال گذشتۀ خورشیدی بیش از هفت هزار سیاح داخلی نیز تنها از چشمۀ آسیج این ولایت دیدن کرده اند.
چشمۀ آسیج یکی از مناظر طبیعی و توریستی ولایت بدخشان است که در ولسوالی شهدا موقعیت دارد.
با این حال شماری از فعالان نهادهای جامعه مدنی ولایت بدخشان نیز تلاش های اداره گردشگری برای جذب سیاحیان و فراهم سهولت های برای توریست های داخلی و خارجی را ستایش می کنند و از نهادهای امنیتی می خواهند که امنیت مناطق توریستی را به گونه کامل تامین کنند.
این در حالیست که در حال حاضر شماری از ولسوالی های این ولایت از جمله ورودج و یمگان در تصرف طالبان مسلح قرار دارد؛ اما توریست ها باوجود این همه حاضر شده اند که به دور ترین مناطق سیاحتی بدخشان سفر کنند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA