ads

آمار تازه از کشته و زخمی شده گان زلزله ي دیروز در برخي ولايات كشور

مقام های وزارت صحت عامه ی افغانستان از افزایش آمار کشته و زخمی شده گان زلزله دیروز در کابل خبر می دهند. بر اساس آمار ارایه شده از سوی وزارت صحت عامه ی کشور، در این رویداد 354 تن کشته و زخمی شده اند

نویسنده: The Killid Group
5 عقرب 1394
آمار تازه از کشته  و زخمی شده گان زلزله ي دیروز در برخي  ولايات كشور

مقام های وزارت صحت عامه ی افغانستان از افزایش آمار کشته و زخمی شده گان زلزله دیروز در کابل خبر می دهند. بر اساس آمار ارایه شده از سوی وزارت صحت عامه ی کشور، در این رویداد 354 تن کشته و زخمی شده اند که از این میان 52 تن زخمی و 302 تن دیگر در نقاط مختلف افغانستان زخم برداشته اند.
در این رویداد در کابل 21 زخمی، در تخار 40 زخمی و 12 کشته، در بغلان 8 زخمی، در بدخشان 4 زخمی و 500 خانه ویران شده. در نورستان 6 کشته و 30 زخمی، در خوست 8 زخمی و در کنر 30 کشته و 64 زخمی، در لغمان 4 کشته و 39 تن دیگر زخم برداشته اند.
داکتر اسحاق نسیمی رییس شفاخانه ولایت پروان به کلید می گوید این زلزله در پروان  8 زخمی  به جا گذاشته که از این میان سه تن آنان زنان هستند.
درهمین حال نجیب کامه وال رییس صحت عامه ننگرهار گفته است: شام دیروز در شفاخانه های این ولایت 10 کشته و 89 زخمی منتقل شده است.
گفتنيست حوالی ساعات یک و نیم روز گذشته  زلزله ی شدید و نیرومند با قدرت 7 .7 در جهء ریشتر کابل و شمار زیادی از ولایت هاي افغانستان، شمال پاکستان و هند، ایران، نیپال و تاجکستان را تکان داد.
در همین حال، در نتیجه ي وقوع این زلزله در پاکستان 231  تن کشته و بیش  1300  تن دیگر زخم برداشته اند.
این درحالیست که تا کنون از کشته و زخمی شده گان باشنده گان ولسوالی ها و قریه های دور دست شماری از ولایات به نسبت مسدود شدن راه های مواصلاتی، نبود امکانات اطلاع رسانی و وجود چالش های امنیتی تا کنون آماری در دست نیست.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA