ads

آغاز پروسه رای دهی و تدابیر اتخاذ شده در غرب کشور

مسوولان کمسیون انتخابات در ولایت هرات می گویند: بیش از یک ملیون اوراق رای دهی برای رای دهندگان این ولایت در نظر گرفته شده است.

نویسنده: The Killid Group
24 جوزا 1393
آغاز پروسه رای دهی و تدابیر اتخاذ شده در غرب کشور

مسوولان کمسیون انتخابات در ولایت هرات می گویند: بیش از یک ملیون اوراق رای دهی برای رای دهندگان این ولایت در نظر گرفته شده است.
داوود صدیق زاد، رئیس کمسیون انتخابات در مراسم افتتاح پروسه رای دهی در ولایت هرات گفت: تمامی تدابیر تخنیکی برای برگزاری دور دوم انتخابات در این ولایت اتخاذ شده و مشکلی وجود ندارد.
آقای صدیق زاد می گوید: در مجموع 432 مرکز رای دهی در ولایت هرات به روی رای دهندگان باز است.
وی افزود: تنها 2 مرکزی که در ولسوالی های شیندند و ادرسکن هرات اخیرا از سوی مقامات محلی افزایش یافته بود به دلیل مشکلات امنیتی مسدود شده است.
آقای صدیق زاد با اشاره به این که اشتراک مردم در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری چشمگیر بوده، ابراز امیدواری کرد که تا ساعت های پایانی این روند همچنان ادامه یابد.
از طرف دیگر سید فضل الله وحیدی، والی هرات به عنوان اولین کسی که در هرات رای خود را به صندوق انتخابات ریاست جمهوری انداخت، گفت: تمامی چالش ها و مشکلات انتخابات 16 حمل در دور دوم برطرف شده است.
وی از باشندگان هرات خواست تا با رای خود آینده کشورشان را روشن سازند.
در همین حال مقامات امنیتی در ولایت هرات می گویند: 9 هزار نیروی امنیتی افغان در تامین امنیت انتخابات 24 جوزا سهیم هستند.
سمیع الله قطره، قومندان امنیه ولایت هرات در این خصوص تصریح نمود که هیچ نگرانی در بخش امنیتی وجود نداشته و آنها توانستند از 20 حمله مخالفین دولت در سطح ولایت هرات جلوگیری نمایند.
خبرهای رسیده از ولایات فراه، غور و بادغیس در غرب افغانستان نیز حکایت از آن دارد که پروسه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در این ولایات نیز برگزار شده و مردم اعم از زن و مرد در مراکز رای دهی به منظور استعمال رای شان حضور یافتند.
باشندگان غرب افغانستان از کمسیون های انتخابات و شکایات انتخاباتی می خواهند تا با نظارت جدی، از بروز هر گونه تقلب و تخطی در انتخابات جلوگیری نمایند تا آرای پاک شان در تعیین رئیس جمهور آینده کشور شان اثر گذار باشد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA