ads

آغاز استخراج بخشی از معادن افغانستان تا بهار آتی

وزارت معادن افغانستان مطالعات و سروی معادن این کشور را با تیمی از متخصصین و کارشناسان بخش معادن ایالات متحده امریکا به پایان رساند. وزارت معادن كشور کار استخراج بخشی از معادن را تا بهار سال آینده آغاز خواهد کرد.  

نویسنده: The Killid Group
10 دلو 1389
آغاز استخراج بخشی از معادن افغانستان تا بهار آتی

 

وزارت معادن افغانستان مطالعات و سروی معادن این کشور را با تیمی از متخصصین و کارشناسان بخش معادن ایالات متحده امریکا به پایان رساند.

وزارت معادن كشور کار استخراج بخشی از معادن را تا بهار سال آینده آغاز خواهد کرد.

وحیدالله شهرانی وزیر معادن به روز شنبه در یک نشست خبری مشترک با معاون وزیر دفاع امریکا در بخش اقتصادی، ضمن توزیع این مطلب گفت: نتیجه تیم بررسی متخصصین امریکایی نشان می دهد که مطالعات و بررسی های در سی درصد قلمرو افغانستان صورت گرفته و دیده شده است که به ارزش سه تریلیون دالر ذخایر معدنی در آن وجود دارد.

وزارت معادن در سال 2005 میلادی تفاهمنامه ای را در زمینه مطالعات ذخایر زیر زمینی افغانستان با ایالات متحده امریکا به امضا رساند. به اساس این تفاهمنامه دولت افغانستان نتیجه تحقیقات قبلی را که متخصصین شوروی سابق در زمینه استخراج معادن در افغانستان انجام داده بودند در اختیار تیم متخصصین امریکایی قرار داد که آنها با استفاده از آن تحقیقا ت فضایی، کار های سودمند را در زمینه تثبیت ذخایر زیر زمینی افغانستان انجام دادند.

وزارت معادن  در حالی کار های عملی را در زمینه استخراج معادن كشور انجام داده است که هنوز هم نگرانی هایی در زمینه استخراج غیر فنی و غیر مسلکی و هم چنان حیف و میل منابع زیر زمینی کشور وجود دارد.

از سوي ديگر مقامات وزارت معدن مي گويند که به زودی یک لوای خاص در زمینه حفاظت از معادن كشور به کار آغاز خواهد کرد تا از حیف و میل این دارایی های عامه جلوگیری به عمل آید.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA