ads

تجمع اعتراضی در ولایت غور

در اعتراض به بی توجهی دولت مرکزی به برنامه های انکشافی غور، شورای ولایتی این ولایت تعطیل و تظاهرات چندین هزار نفری در شهر چغچران مرکز این ولایت برگزار شد. به گزارش رادیو کلید هرات، مسئولان شورای ولایتی غور می گویند با وجود درخواستهای بی شمار مردم از دولت برای ایجاد برنامه های سازندگی و گسترش شهری، تا کنون پاسخی روشن دریافت نشده و در اعتراض به آن فعالیتهای شورای ولایتی غور به تعلیق درآمده است.

نویسنده: The Killid Group
24 دلو 1391
تجمع اعتراضی در ولایت غور

در اعتراض به بی توجهی دولت مرکزی به برنامه های انکشافی غور، شورای ولایتی این ولایت تعطیل و تظاهرات چندین هزار نفری در شهر چغچران مرکز این ولایت برگزار شد.

به گزارش رادیو کلید هرات، مسئولان شورای ولایتی غور می گویند با وجود درخواستهای بی شمار مردم از دولت برای ایجاد برنامه های سازندگی و گسترش شهری، تا کنون پاسخی روشن دریافت نشده و در اعتراض به آن فعالیتهای شورای ولایتی غور به تعلیق درآمده است.

آنان هشدار می دهند در صورت تداوم این روند، امکان دارد در واکنشهای بعدی، معترضان دست به خشونت زده و وارد ساختمان ولایت شوند.

مردم ولایت غور با سر دادن شعار هایی همچون ” بی تفاوتی بس است” و “ما سرک می خواهیم” امروز صبح به خیابانها آمدند.

فضل الحق احسان رئیس شورای ولایتی غور گفت: این تظاهرات از اوایل صبح امروز در شهر چغچران آغاز شده و بر گرفته از بی تفاوتی های دولتی به مشکلات مردم غور میباشد.

به گفته ی وی افراد تجمع کننده در غور بیشتر فعالان مدنی، وکلای مردم در شورای ولایتی و بازاریان میباشند که به نبود برق، آب صحی آشامیدنی و  جاده های ارتباطی دست به اعتراض زده اند.

به گفته ی رئیس شورای ولایت غور تعداد معترضان به پنج هزار تن می رسد.

در همین حال عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور بیان میدارد اعتراضات مدنی بر اساس قانون حق مردم میباشد.

او میگوید تا کنون چندین بار است که بر علاوه ی مردم، دولت محلی غور این مشکلات را به گوش ابرمردان حکومت افغانستان رسانده و منتظر اقدام جدی مانده اند.

این تظاهرات که از اوایل صبح امروز در مرکز ولایت غور آغاز یافته بود، تا حوالی ظهر ادامه داشت.

ولایت غور محرومترین منطقه در غرب افغانستان به شمار میرود.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA