ads

استقبال تاجران خارجی از محصولات داخلی در دبی

بازرگانان افغان در نمایشگاه بین المللی گلفوود در مرکز تجارت جهانی دبی بیش از 30 ملیون دالر قرار داد بدست آوردند.

نویسنده: Abdul Malik Atash
2 حوت 1397
استقبال تاجران خارجی از محصولات داخلی در دبی

بازرگانان افغان در نمایشگاه بین المللی گلفوود در مرکز تجارت جهانی دبی بیش از 30 ملیون دالر قرار داد بدست آوردند.
با پایان سومین روز از نمایشگاه بین‌المللی گلفوود «GulFood» در مرکز تجارت جهانی دبی، آمارها نشان می‌دهد که غرفه‌های نمایش محصولات زراعتی افغانستان مورد استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و تاجران خارجی قرار گرفته است.
اکبر رستمی سخنگوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری می‌گوید: «به اساس آمارها، تاجران و صادرکننده‌گان محصولات زراعتی افغانستان به ارزش بیش‌تر از ۳۵ میلیون دالر قرارداد به دست آورده‌اند.
به گفته آقای رستمی، «زعفران، میوه‌های خشک مانند انجیر، بادام، کشمش، نباتات طبی و دیگر تولیدات زراعتی، شامل این قراردادها هستند”.
تاجران افغانستان تنها تا پایان روز سوم این نمایشگاه پنج روزه، بالاتر از ۳۵ میلیون دالر قراردادها دریافت کرده‌اند و اکبر رستمی سخنگوی وزارت زراعت که در این نمایشگاه حضور دارد، می‌گوید: «انتظار می‌رود تا شام روز پنج‌شنبه، ارزش مجموع قراردادهای دریافتی صادرکننده‌گان افغانستان با شرکای خارجی‌شان به بیش از ۵۰ میلیون دالر برسد”.
هم‌چنان باید گفت که برای نخستین بار، عسل افغانستان نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است که مورد توجه بازدیدکننده‌گان و مشتریان خارجی قرار گرفته است.
نمایشگاه بین‌المللی گلفوود «GulFood» در مرکز تجارت جهانی دبی امارات متحده‌ عربی به روز ۱۷ فبروری گشایش یافت و پنج روز (تا ۲۱ فبروری) ادامه می‌یابد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA