ads

2016 خونین ترین سال برای خبرنگاران افغان اعلام شد

کمیتۀ مصؤونیت خبرنگاران افغانستان، سال روان میلادی را برای خبرنگاران خونین‌ترین سال اعلام کرد.
نجیب شریفی، رئیس این کمیته، امروز در مراسم تجلیل از دوم نومبر روز جهانی “ختم معافیت عاملان خشونت در برابر خبرنگاران” در کابل گفت:” در ده ماه گذشته سال روان میلادی، یازده خبرنگار در سراسر کشور کشته شده است.”

نویسنده: zekria
12 عقرب 1395
2016 خونین ترین  سال برای خبرنگاران افغان اعلام شد

کمیتۀ مصؤونیت خبرنگاران افغانستان، سال روان میلادی را برای خبرنگاران خونین‌ترین سال اعلام کرد.
نجیب شریفی، رئیس این کمیته،  امروز  در مراسم تجلیل از دوم نومبر روز جهانی “ختم معافیت عاملان خشونت در برابر خبرنگاران”  در کابل گفت:” در ده ماه گذشته سال روان میلادی، یازده خبرنگار در سراسر  کشور  کشته شده است.”
به گفتۀ شریفی، ادامه خشونت علیه خبرنگاران، آزادی بیان و دستاوردهای پانزده سال  پسین در این بخش را به صورت جدی تهدید می‌کند.
او، از اقدامات حکومت در راستای کاهش خشونت و پیگیری قضایای مربوط به خبرنگاران استقبال کرد؛ اما  ختم معافیت عاملان خشونت علیه خبرنگاران را کلید مصؤونیت آنان خواند.
با این حال، نادر نادری،  مشاور ارشد رئیس جمهور در امور استراتژیک وروابط عامه در این مراسم گفت: در پانزده سال گذشته، 60 خبرنگار در کشور کشته شده است.
نادری، از بررسی  مجدد  تمامی دوسیه‌های خشونت علیه خبرنگاران خبر داد و گفت که رئیس جمهور یک سال پیش به هدف انجام این کار فرمان صادر کرده بود.
این در حالیست که آمار ارایه شده از سوی لوی سارنوالی نشان میدهد که  در 15 سال گذشته، 676  رویداد خشونت علیه خبرنگاران از جمله 60 مورد قتل، 48 مورد بازداشت، 24 مورد اختطاف، و 238 مورد اهانت و تنش های لفطی  ثبت این اداره شده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA