ads

یک مقام امریکایی از سیاست این کشور در افغانستان انتقاد کرد

سوسن رایس، مشاور امنیت ملی رییس جمهور پیشین ایالات متحده در مقاله‎ای تحت عنوان “واقعیت را در مورد طولانی‎ترین جنگ ما بگویید” نوشته است که جنگ حدود ۱۷ ساله امریکا در افغانستان نمی‎تواند در میدان نبرد پایان یابد.

نویسنده: asir
26 حوت 1396
یک مقام امریکایی از سیاست این کشور در افغانستان انتقاد کرد

سوزان رایس، مشاور امنیت ملی رییس جمهور پیشین ایالات متحده در مقاله‎ای تحت عنوان “واقعیت را در مورد طولانی‎ترین جنگ ما بگویید” نوشته است که جنگ حدود ۱۷ ساله امریکا در افغانستان نمی‎تواند در میدان نبرد پایان یابد.
خانم رایس که در گذشته به حیث نماینده دایمی ایالات متحده در سازمان ملل متحد نیز ایفای وظیفه کرده است، در این مقاله که در روزنامه نیویارک تایمز به چاپ رسیده، همچنان نوشته است که با وجود تلاش‎های محمداشرف غنی، رییس جمهور افغانستان، برای مذاکرات صلح، بعید به نظر می‎رسد که گفتگوهای صلح افغانستان موفق شود؛ زیرا تلاش‎های گذشته برای گفتگوهای صلح به دلایل مختلف، به ناکامی انجامیده است.
قوت روزافزون گروه طالبان در میدان‎های نبرد، حمایت مردم در برخی از مناطق دورافتاده از این گروه، حکومت ضعیف در کابل، نفوذ پاکستان بر طالبان و نقش آن کشور در مذاکرات صلح، از عوامل عمده‎ای است که به باور خانم رایس، مذاکرات صلح افغانستان را به ناکامی سوق داده است.
خانم رایس گفته است که هیچ یک از این عوامل تا حال تغییر نکرده و افزوده که ایالات متحده “بدون چشم‎انداز واقعبینانه برای مذاکرات مؤثر” انتظار دارد که یا گروه طالبان با فروپاشی درونی مواجه شود و یا در نهایت تصمیم بگیرد که وارد مذاکرات صلح شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA