ads

یک روزنامه نگار افشاگر پاکستانی کشته شد

جسد یک روزنامه نگار پاکستانی که در نوشته های خود به ارتباطات احتمالی میان اردوی پاکستان و القاعده اشاره کرده بود، درشرق پاکستان پیدا شد.  سید سلیم شهزاد، روز نامه نگار چهل ساله پاکستانی

جسد یک روزنامه نگار پاکستانی که در نوشته های خود به ارتباطات احتمالی میان اردوی پاکستان و القاعده اشاره کرده بود، درشرق پاکستان پیدا شد.

سید سلیم شهزاد، روز نامه نگار چهل ساله پاکستانی که در تحلیل های خود از ارتباط احتمالی اردوی این کشور با القاعده یاد می کرد، از روز یکشنبه ناپدید شده بود.

به گزارش بی بی سی، خانواده او روز سه شنبه گفته اند که موتر وی، در منطقهء “مندی بهاالدین” در ایالت پنجاب کشف شده است.

پولیس پاکستان می گوید، خانوادهء سلیم شهزاد، جسد او را که از داخل یک کانال بیرون کشیده شده بود، شناسایی کرده اند.

پولیس همچنین گفته است که اثرات شکنجه بر روی بدن این روزنامه نگار دیده می شود.

سید سلیم  شهزاد، برای یک خبرگزاری ایتالیوی و سایت تحلیلی “آسیا تایمز” کار می کرد.

او روز یکشنبه برای شرکت در یک برنامهء گفتگوی تلویزیونی از منزل خود در اسلام آباد خارج شد و از آن پس دوباره به خانه باز نگشت.

سلیم شهزاد روز جمعه در سایت آسیا تایمز در یادداشت تحلیلی نوشته بود که دلیل حملهء القاعده به پایگاه دریایی پاکستان، پیشگیری از بازداشت صاحب منصبانی بود که متهم به داشتن رابطه با القاعده هستند.

علی حسن، تحلیلگر سازمان دیدبان حقوق بشر در واکنش به انتشار خبر مرگ این روزنامه نگار گفته است که سید سلیم شهزاد از سوی مقام های سازمان اطلاعات اردوی پاکستان (آی اس آی) به دلیل چاپ این مطلب تهدید شده بود.

علی حسن همچنین گفته است که این روزنامه نگار پاکستانی به دیدبان حقوق بشر گفته است که اگر اتفاقی برای او افتاد، باید رسانه ها را در جریان تهدیدها و اوضاع قرار داد.

دیدبان حقوق بشر خواهان تحقیق در این باره شده است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA