ads

گوگل از مداخله روسیه در انتخابات امریکا پرده برداشت

روزنامۀ واشنگتن پُست گزارش می‌دهد که گوگل مدارکی دست یافته که نشان می دهد که عوامل روسی از امکانات این شرکت برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری امریکا استفاده کرده‌اند.

نویسنده: abdali
18 میزان 1396
گوگل از مداخله روسیه در انتخابات امریکا پرده برداشت

روزنامۀ واشنگتن پُست گزارش می‌دهد که گوگل به مدارکی دست یافته که نشان می دهد که عوامل روسی از امکانات این شرکت برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری امریکا استفاده کرده‌اند.
این روزنامه نگاشته است که عوامل روسی از پخش تبلیغات در یوتیوب، موتور جستجوی گوگل، جی میل و نیز شبکه تبلیغاتی دبل کلیک (DoubleClick ad)متعلق به این شرکت، برای اثرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 امریکا استفاده کرده اند.
این روزنامه به نقل از منابع آگاه دیروز گزارش داد که جاسوس‌های روسی با مصرف کردن ده‌ها هزار دالر در اعلانات در یوتیوب، جی میل، ماشین جستجوی گوگل و دیگر تولیدات این شرکت برای نشر اطلاعات کاذب سعی کردند.
همچنین مشخص شده ماهیت گروهی که اقدام به پخش تبلیغات از طریق گوگل کرده، با افراد دخیل در تبلیغات فیسبوک متفاوت است.
در نتیجه به نظر می رسد ابعاد دخالت های روسیه در انتخابات امریکا بیش از آن باشد که قبلاً تصور می شد.
لازم به ذکر است در سوء استفاده مشابهی که در مورد فیس بوک اتفاق افتاد، مارک زاکربرگ، مدیر عامل این شبکه اجتماعی رسماً عذر خواهی کرد.
همچنین توییتر نیز پس از فشار های کنگره امریکا، بیش از 200 حساب مرتبط با روسیه که به انتشار تبلیغات سیاسی یا اطلاعات کذب روی این چارچوب اقدام می کردند را مسدود کرد.
طبق بررسی های مشترک انجام شده توسط توییتر و کنگره امریکا، روسیه بیش از 274 هزار دالر برای تبلیغات انتخاباتی در توییتر هزینه کرده اند.
این در حالیست که از مدت‌ها پیش نیز شواهدی به دست آمده بود که نشان می داد عوامل وابسته به روسیه در افزایش محبوبیت ترامپ در دوران انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 نقش بسزایی داشته اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA