ads

گفتگو ميان افغانستان و تاجكستان در مورد پروژه خط اهن

مسولان وزارت ماليه از بحث و گفتگو در مورد انتقال برق از راه كشور هاي اسياي مركزي به افغانستان و پاكستان با مقام هاي تاجكستان خبر ميدهند.  عمر زاخيلوال وزير ماليه ي كشور كه روز گذشته حين افتتاح تعمير رياست گمرك شير خان بندر ولايت كندز، صحبت ميكرد از اغاز سفرش به تاجكستان بدين  

نویسنده: The Killid Group
31 ثور 1392
گفتگو ميان افغانستان و تاجكستان در مورد پروژه خط اهن

مسولان وزارت ماليه از بحث و گفتگو در مورد انتقال برق از راه كشور هاي اسياي مركزي به افغانستان و پاكستان با مقام هاي تاجكستان خبر ميدهند.

عمر زاخيلوال وزير ماليه ي كشور كه روز گذشته حين افتتاح تعمير رياست گمرك شير خان بندر ولايت كندز، صحبت ميكرد از اغاز سفرش به تاجكستان بدين هدف خبرد داد.

به گفته زاخيلوال اين خط اهن به طول 250 كيلو متر از تاجكستان اغاز شده و با عبور از شير خان بندر ولايات كندز و بلخ، به تركمنستان وصل ميگردد.

وزير ماليه از بحث روى انتقال انرژى برق با مقامات تاجکستان نيز خبر داده، گفت که اين برق ١٣٠٠ ميگاوات ظرفيت داشته که با عبور از شيرخان بندر، به کابل و بعداً به پاکستان انتقال مى شود.

گفتنيست كه شیرخان بندر، یکی از بنادر مهم کشور بوده و به حيث وسيلۀ مهم ارتباطى بين جمهوريت هاى آسياى مرکزى و جنوب آسيا ميباشد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA