ads

گشایش نخستین دور آموزشی آکادمی افسران اردوی ملی

نخستین دور آموزشی آکادمی افسران اردوی ملی کشور با حضور رییس جمهورکرزی گشایش یافت.  حامدکرزى که دیروز در مراسم افتتاح  نخستین دور آموزشی اکادمى افسران اردوى ملى درکابل صحبت مي‌کرد، برگزاری چنین برنامه‌های آموزشی را گام محکم و موثر برای تقویت و بلند بردن  توانایی‌ نیروهای دفاعی کشور دانست.

نویسنده: The Killid Group
21 عقرب 1392

نخستین دور آموزشی آکادمی افسران اردوی ملی کشور با حضور رییس جمهورکرزی گشایش یافت.

حامدکرزى که دیروز در مراسم افتتاح  نخستین دور آموزشی اکادمى افسران اردوى ملى درکابل صحبت مي‌کرد، برگزاری چنین برنامه‌های آموزشی را گام محکم و موثر برای تقویت و بلند بردن  توانایی‌ نیروهای دفاعی کشور دانست.

در این مراسم، آقای کرزی از بریتانیا به دلیل ارایه خدمات آموزشی به اردوی ملی کشور تقدیر کرد و  از بريتانيا خواست تا افسران اردوى ملى افغان را در بلند بردن آموزش‌هاى مسلکى، کمک کند.

وى افزود: “در همسايگى ما کشورهايى است که تعليم و تربيه نظامى انگلستان  را تجربه کرده اند که يکى آن هند و ديگر آن پاکستان است و ما و شما همه از لياقت، اهميت، آموزش‌هاى بهتر وعلم و فن مسلکى شان خبرداريم؛ اين بخاطرى است که انگلستان با آن‌ها همکاراست”

حامد کرزى علاوه کرد:” چيزى که از لحاظ فهم و دانش از سوى بريتانيا در اختيار افغانستان قرارداده مي‌شود، بايد ازآن استفادۀ در شود و افسران اردو، از فرصت‌هاى به دست آمده، بدرستی استفاده کنند.”

وى گفت که ما روزهاى دشوارى در تاريخ زندگى خود ديديم، دليل دشوارى‌هاى ما نبود دلاورى، شجاعت وجرئت و فداکارى به اين خاک نبوده، بلکه برعکس از شجاع ترين و دلاورترين فرزندان جهان اما وی دلیل این همه رنج را نداشتن تعليم و تربيت درست خوانده، افزود که امروز افغانستان به تربيه و تعليم درست اقدام کرده و از آن استفاده درست مي‌کند.

بسم الله محمدى وزير دفاع ملى نیز در سخنانی افتتاح اين اکادمى را گام بلند در راستاى تقويت و رشد قابليت‌هاى اردوى ملى عنوان کرد.

امين الله کريم قوماندان پوهنتون دفاع ملى گفت که این پوهنتون، به ارزش ٢٨٧ميليون دالر امريکایی اعمار گرديده و گنجايش ٧٠٠٠ محصل را دارد.

وى  افزود که مدت آموزش در اين اکادمى، يک سال را در بر می‌گرد و نصاب تعليمى آن، در سه مرحله تدريس مي‌گردد که هر سمستر چهارده هفته را در بر مي‌گيرد.

فیلیپ هاموند؛ وزير دفاع بريتانيا در اين مراسم گفت که اکادمى افسران اردوى ملى، با معيار و تسهيلات جهانى مجهز بوده و اين اکادمى زمینه‌ی آموزش‌های معیاری و بین‌المللی را به افسران جوان افغان فراهم خواهد ساخت.

گفتنى است که وزير دفاع بريتانيا، در ديدارى که در اوايل ماه عقرب در لندن پايتخت

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA