ads

گسترش ناامني ها به پارك هاي تفريحي در هرات

هرات ولايتي كه در رديف ولايت هاي امن كشور قرار داشت، اكنون قوماندان امنيه هرات پارك هاي تفريحي اين ولايت را ناامن عنوان مي كند. اكثر مواقع اختطاف، ترور، تهديدات امنيتي، خشونت و حملات گروهاي مخالفان دولت در ولسوالي هاي هرات ديده شده است.

نویسنده: The Killid Group
26 ثور 1394
گسترش ناامني ها به پارك هاي تفريحي در هرات

هرات ولايتي كه در رديف ولايت هاي امن كشور قرار داشت، اكنون قوماندان امنيه هرات پارك هاي تفريحي اين ولايت را ناامن عنوان مي كند.
اكثر مواقع اختطاف، ترور، تهديدات امنيتي، خشونت و حملات گروهاي مخالفان دولت در ولسوالي هاي هرات ديده شده است.
اما اكنون با وضوح مي توان ديد كه در سطح شهر، حتي در مكان هاي تفريحي هرات بسياري از باشندگان اين ولايت در امان نيستند.
در تازه ترين مورد، يك تن از تاجران هرات از ساحه پارك “پشتون پل” اختطاف گرديد و پس از چند ساعت اين تاجر توسط نيروهاي امنيتي از قيد ربايندگان رها شد.
عبدالمجيد روزي، قوماندان امنيه هرات در يك كنفرانس خبري، ضمن اشاره به اين موضوع گفت: اختطاف گران این تاجر را به قريه “سياوشان” ولسوالی گذره هرات برده بودند و قصد گرفتن پول از فامیلش را داشتند.
به گفته قوماندان امنيه هرات، پس از رهايي اين تاجر اختطاف گران موفق به فرار شدند.
بر اساس گفته هاي مسوولان قومانداني امنيه هرات، از آغاز سال 1394 تا كنون سه تن از باشندگان اين ولايت اختطاف شدند که دو تن آنها دربدل پرداخت پول به گروگان گيران و یکتن دیگرشان در جریان عملیات نيروهاي امنيتي از قید اختطاف گران رها شدند.
آقاي روزي، تاكيد دارد كه گروه هاي مخالف دولت در تلاش اند تا از طريق اختطاف و باجگيري بودجه مصرفي شان را تمويل نمايند.
با ادامه نگرانی از افزایش ناامنی ها در برخي از ولسوالي هاي ولايات غربي كشور، اكنون حملات تروريستي در برخي از ولسوالي هرات نيز زندگي باشندگان هرات را تحت تاثير قرار داده است.
با آغاز فصل بهار و تشديد ناامني ها در ولايت هرات، نيروهاي امنيتي براي مهار فعاليت هاي تروريستي عميلت تصفيوي را در برخي از ولسوالي اين ولايت آغاز کرده اند.
نجيب الله نجيبي، سخنگوي قوماندان قول اردوي 207 ظفر در غرب كشور در تماس تيلفوني به كليد گفت: در حال حاضر عمليات تصفيوي در ولسوالي هاي شيندند، گلران، گذره، كشك كهنه هرات جريان دارد و تعدادي از گروهاي مخالف دولت كه قصد تصرف برخي از اين ولسوالي ها را داشتند، به عقب رانده شدند.
با اين وجود شماري از باشندگان هرات، امنیت اين ولايت را شكننده مي خوانند.
آنان  ضعف حكومت و عدم هماهنگي ميان مسوولان امنيتي را از جمله دلايل افزايش ناامني ها عنوان مي كنند.
از سوي ديگر، برخي از آگاهان امور در هرات به اين باورند كه شماري از حلقه هاي سياسي و كشورهاي همسايه براي تامين منافع و اهداف شان، در صدد شعله ور شدن آتش ناامني در هرات هستند.
به گفته شماري از آگاهان سياسي در غرب كشور، عدم اعتماد مردم نسبت به مسوولان حكومت همزمان با بدامني هاي اخير در ولسوالي  هاي هرات، مخالفين دولت را براي حملات گروهی نيرومند سازد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA