ads

گزارش خوشبین کننده پتریوس به سنای امریکا

جنرال دیوید پتریوس، قوماندان نیروهای بین المللی مستقر در افغانستان از کاهش توانمندی طالبان در مناطق حساس خبر داده است. وی همچنین گفته است که طرح ایالات متحده برای آغاز خروج نظامیانش از افغانستان در ماه جولای سال 2011 مطابق برنامه پیش می رود.

نویسنده: The Killid Group
25 حوت 1389
گزارش خوشبین کننده پتریوس به سنای امریکا

جنرال دیوید پتریوس، قوماندان نیروهای بین المللی مستقر در افغانستان از کاهش توانمندی طالبان در مناطق حساس خبر داده است.

وی همچنین گفته است که طرح ایالات متحده برای آغاز خروج نظامیانش از افغانستان در ماه جولای سال 2011 مطابق برنامه پیش می رود.

جنرال پتریوس، ضمن ارائه گزارش خود به کنگرهء امریکا گفته است که ایالات متحده می تواند، به خاطر پیشرفت های به وجود آمده در وضع امنیتی افغانستان، کنترول برخی از مناطق را به نظامیان افغان واگذار کند.

بر اساس این خبر، جنرال پتریوس روز سه شنبه نخستین گزارش خود از وضع افغانستان پس از عهده دار شدن قوماندانی نیروهای بین المللی را به کنگرهء امریکا ارائه کرد.

جنرال پتریوس از ماه جون سال 2010 قوماندانی نیروهای نظامی بین المللی مستقر در افغانستان را بر عهده گرفت.

پتریوس در سخنان خود در کمیتهء نیروهای مسلح مجلس سنای امریکا گفت، از تحرکات سریع طالبان در بسیاری از مناطق افغانستان کاسته شده است.

وی همچنین گفت که با توجه به پیشرفت های اخیر، نسبت به موفقیت نیروهای بین المللی در افغانستان خوشبین است.

پتریوس در عین زمان هشدار داده است که پیشرفت های کنونی در افغانستان شکننده هستند و امکان برعکس شدن روند پیروزی های اخیر وجود دارد.

وی گفته است که برای استمرار موفقیت نظامی در افغانستان تامین منابع مالی کافی ضروری می باشد.

پیش از این رابرت گیتس، وزیر دفاع امریکا نیز در سفر به افغانستان گفته بود که کشورش می تواند از ماه جولای سال 2011 خروج سربازانش از افغانستان را آغاز کند

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA