ads

گروه طالبان از پروسه صلح حکومت اعلام حمایت کرد

مقام‎های محلی هرات می‎گویند که گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ای در برخی از ولسوالی‌های ولایت این ولایت از پروسه صلح حکومت افغانستان اعلام حمایت کرده‌اند.

نویسنده: asir
13 اسد 1397
گروه طالبان از پروسه صلح حکومت اعلام حمایت کرد

مقام‎های محلی هرات می‎گویند که گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ای در برخی از ولسوالی‌های این ولایت از پروسه صلح حکومت افغانستان اعلام حمایت کرده است.
جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات، به کلید گفت که این اعلامیه از سوی مولوی عبدالحکیم، قاضی‎القضات طالبان، در مساجد و مراکز اجتماعی در ولسوالی‌های گلران، کشک کهنه، رباط سنگی، شیندند و ادرسکن منتشر شده است.
به گفته فرهاد، انتشار این اعلامیه از سوی گروه طالبان در حمایت از پروسه صلح، در راستای تأمین صلح و برقراری امنیت در کشور مؤثر واقع خواهد شد.
در اعلامیه منسوب به گروه طالبان که یک کاپی آن در اختیار کلید نیز قرار گرفته است، تأکید شده است که گروه طالبان در مذاکراتی اشتراک می‎کند که منجر به تأمین صلح واقعی و خوشحالی مردم افغانستان شود.
در اعلامیه آمده است در مذاکرات صلح که در خارج و یا داخل کشور برگزار می‌شود، باید به نمایندگان صادق افغانستان و عالمان دینی بی‎طرف سهم داده شود.
در اعلامیه منسوب به گروه طالبان از اشتراک‎کنندگان نشست‌های صلح خواسته شده است تا مسوولیت ایمانی خود در قبال صلح را ادا کنند.
گروه طالبان تا هنوز در مورد صحت و سقم این اعلامیه موضع نگرفته است.
این اعلامیه پس از آن نشر می‎شود که مقام‎های امریکایی و طالبان برای چند بار طی یک ماه اخیر با هم درباره صلح افغانستان دیدار و گفتگو کرده‎اند.
از جانب دیگر حکومت تصمیم دارد در آینده نزدیک به مناسبت عید قربان با گروه طالبان آتش‎بس کند؛ طرحی که گروه طالبان از احتمال پذیرفتن آن سخن گفته است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA