ads

کمیسیون انتخابات بر استفاده از تکنالوژی در انتخابات آینده در کشور تاکید کرد

مقام های کميسيون مستقل انتخابات مى گويدکه برای شفافيت انتخابات ‌ آينده‌ از تکنالوژی جديد در اين روند استفاده می ‌شود. به گفتۀ امام محمد وريماچ رييس دارالانشای این کميسيون ، تاکنون مطالعات و ارزيابى ها در خصوص روند انتخابات به پايان نرسيده است ودرحال حاضر تمام جوانب تخنيکی، عملياتی و نوع کاربرد تکنالوژی در […]

نویسنده: ISMAT MAYAR
2 حمل 1396
کمیسیون انتخابات بر استفاده از تکنالوژی در انتخابات آینده در کشور تاکید کرد

مقام های کميسيون مستقل انتخابات مى گويدکه برای شفافيت انتخابات ‌ آينده‌ از تکنالوژی جديد در اين روند استفاده می ‌شود.
به گفتۀ امام محمد وريماچ رييس دارالانشای این کميسيون ، تاکنون مطالعات و ارزيابى ها در خصوص روند انتخابات به پايان نرسيده است ودرحال حاضر تمام جوانب تخنيکی، عملياتی و نوع کاربرد تکنالوژی در روند انتخابات تحت مطالعه و ارزيابى قرار دارد.
او، تاکید دارد که، پس از ختم مطالعات و ارزيابی این روند، تاريخ دقيق انتخابات ولسى جرگه و شوراى ولسوالى اعلام خواهدشد و رايزنى ها درخصوص جلب کمکهاى جامعه بين المللى براى تمويل پروسه انتخابات نيز جريان دارد.
رييس دارالانشای کميسيون مستقل انتخابات،استفاده از تکنالوژی جديد را در برگزارى انتخابات آزاد، عادلانه، شفاف و قابل قبول برای مردم مهم عنوان کرده می افزاید که استفاده از تکنالوژی جديد، می تواند در بخش ثبت نام رايدهندگان، شناسايی رايدهندگان،ثبت آرا در روز انتخابات و شمارش آرا پس از ختم انتخابات سهولت را ايجاد کند.
این در حالیست که رييس دارالانشای کمیسون انتخابات هشدار بود که اگر به زودی در مورد استفاده از تکنالوژی در انتخابات تصمیم گرفته نشود، ممکن انتخابات ولسی جرگه شوراهای ولسوالی در سال روان برگزار نشود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA