ads

کشته شدن 75 تن در تظاهرات ضد دولتی در سوریه

سازمان عفو بين الملل اعلام کرده است که در حملهء نيروهای امنيتی سوريه به تظاهرکنندگان ضد دولتی ، هفتاد و پنج تن از تظاهرکنندگان مخالف بشار اسد کشته شده اند.

نویسنده: The Killid Group
3 ثور 1390
کشته شدن 75  تن در تظاهرات ضد دولتی در سوریه

سازمان عفو بين الملل اعلام کرده است که در حملهء نيروهای امنيتی سوريه به تظاهرکنندگان ضد دولتی ، هفتاد و پنج تن از تظاهرکنندگان مخالف بشار اسد کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری رويترز، سازمان عفو بين الملل اين آمار را از قول گروه های حقوق بشری در سوريه اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری های بین المللی، دهها هزار تن روز جمعه در شهرهای مختلف سوريه عليه حکومت بشار اسد، رئيس جمهور اين کشور، دست به مظاهره زدند.

تظاهرات روز جمعه، بزرگترين تظاهرات مخالفان بشار اسد در سوريه، از آغاز اين تظاهرات در یازدهم ماه مارچ سال جاری میلادی تا کنون به شمار می رود.

در گزارش عفو بین الملل آمده است که امکان تائيد يا رد اطلاعات مربوط به کشته شدن 75 نفر در سوريه از سوی منابع مستقل وجود ندارد، زیرا دولت اين کشور فعاليت خبرنگاران را محدود کرده است.

باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، با صدور بیانیهء اقدام تازهء حکومت سوریه در سرکوب معترضان را قویا محکوم کرده و خواهان پایان فوری خشونت ها در این کشور شده است.

او همچنین حکومت بشار اسد را به تلاش برای دریافت کمک از ایران برای سرکوب مردم معترض متهم کرد.

باراک اوباما گفته است:” پرزیدنت اسد به جای اینکه به سخنان مردم گوش فرا دهد، خارجی ها را مقصر می داند و از ایران برای سرکوب شهروندان سوریه کمک می خواهد و به همان شیوه های وحشیانهء متوسل می شود که متحدان ایرانی اش استفاده کرده اند.”

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA