ads

کرزی: از این پس طالبان را برادر خطاب نمی کنم

حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور تاکید دارد که پس از حمله طالبان مسلح بالای قول اردوی 209 شاهین دیگر این گروه را برادر خطاب نمی کند.به گفته کرزی با گذشت هر روز شمار گروه‌های تروریستی در افغانستان افزایش می یابد و هر فردی که به هدف برآورده شدن اهداف سیاسی اش مردم را می کشد تروریست است.

نویسنده: zekria
3 ثور 1396
کرزی: از این پس طالبان را برادر خطاب نمی کنم

حامد کرزی رییس جمهور پیشین  کشور تاکید دارد که پس از حمله طالبان مسلح بالای قول اردوی 209 شاهین دیگر این گروه را برادر خطاب نمی کند.به گفته کرزی با گذشت هر روز شمار گروه‌های تروریستی در افغانستان  افزایش می یابد و هر فردی که به هدف برآورده شدن  اهداف سیاسی اش مردم را  می کشد تروریست است.
کرزی  که امروز در یک  نشست خبری سخن می گفت از طالبان  خواست تا دست از کشتن افغانها بردارند و بیشتر از این خاک خود را ویران نکنند.
او تاکید دارد که اگر طالبان مسلمان اند پس باید دست از جنگ برکشند و راه مذاکره را  درپیش گیرند.
ریس جمهور پیشین  کشور،یکبار دیگر از این  گروه خواست تا دوباره به  کشور شان برگردند و نیز خطاب  به  کشورهای همسایه گفت که افغانستان میدان رویارویی این کشورها نیست.
رییس جمهور پیشین  هم چنان  تاکید کرد که قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آینده را ندارد اما تلاش می کند افغانستان را  به سوی  صلح و ثبات سوق دهد.
این اظهارات در حالی از سوی حامدکرزی بیان  می شوند که پیش از این  اظهارات او در باره  گروه طالبان انتقادهای تنُدی را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت.
شماری از کاربران  شبکه‌های اجتماعی کرزی را به طالب پروری متهم  کرده و او را  پدر طالبان  خطاب کردند.
کرزی پیش از این در گفتگو با رسانه‌ها گفته بود” کسانیکه در برابر طالبان  اعلام جنگ می دهند از مردم  افغانستان  نماینده‌گی نمی کنند.”

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA