ads

کاهش تولید تریاک افغانستان در سال 2010

گزارش جدید ملل متحد در مورد تجارت غیر قانونی مواد مخدر نشان می دهد که تولید تریاک در افغانستان در سال 2010 میلادی کاهش یافته است. در این گزارش گفته شده است که  دلیل کاهش تولید تریاک در سال 2010 میلادی، فقط امراض زراعتی بوده است.

نویسنده: The Killid Group
4 سرطان 1390
کاهش تولید تریاک افغانستان در سال 2010

گزارش جدید ملل متحد در مورد تجارت غیر قانونی مواد مخدر نشان می دهد که تولید تریاک در افغانستان در سال 2010 میلادی کاهش یافته است.

در این گزارش گفته شده است که  دلیل کاهش تولید تریاک در سال 2010 میلادی، فقط امراض زراعتی بوده است.

در گزارشی که که از سوی ادارهء ملل متحد در امور مواد مخدر و جرایم در بارهء مواد مخدر جهان به نشر رسیده،  با اعلام اینکه دولت کابل به خاطر ضعف حکومت و فساد اداری، ممکن است نتواند در یافتن کشت بدیل به جای کوکنار موفق شود، پیش بینی شده است که  افغانستان در سال 2011 میلادی بازهم به  بزرگترین تولید کنندهء تریاک  در جهان تبدیل شود.

بر اساس گزارش جدید ادارهء مبارزه با مواد مخدر و جرایم ملل متحد، در حالی که در سال  2010 میلادی تولید تریاک و زرع کوکنار کاهش جدی را نشان می دهد، اما تولید هیروئین و کوکائین در جهان در سطح بالا قرار داشته است.

در این گزارش که روز پنجشنبه در نیویارک به نشر رسید، در مورد  تولید مواد مخدر در جهان در سال 2011 میلادی،  گفته شده که حدود 210  میلون نفر در جریان سال گذشته از مواد مخدر استفاده کرده اند.

بان کی مون سرمنشی عمومی سازمان ملل متحد با تاکید بر زیان های ناشی از استعمال مواد مخدر که توسط قاچاقبران تجارت می شوند، گفته است:” قاچاقبران  تنها قانون شکن نیستند، بلکه آنها معنویات جامعه را نیز از بین می برند:”

در گزارش سازمان ملل متحد آمده است که زرع کوکنار در سال 2010 میلادی در افغانستان به علت آفات زراعتی به 4860 تن رسیده که کاهش 38 درصدی را نشان می دهد.

یوری فیدوتوف مسوول ادارهء مواد مخدر و جرایم ملل متحد گفته است که تولید 3600 تن تریاک در افغانستان در سال 2010 بازهم این کشور را در صدر کشور های تولید کننده قرار داده است.

بر اساس این گزارش، افغانستان در سال 2010 میلادی  74 درصد مواد مخدر جهان را تهیه  کرده که نسبت به تولید 88 درصدی در سال 2009، کاهش داشته است.

فیدوتوف همچنین گفته است که جامعه بین المللی باید درک کند که  متوقف کردن تولید تریاک در افغانستان مسئولیت مشترک بوده و به یک برنامه هماهنگ شده ضرورت دارد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA