ads

کابل و تهران در بخش تامین امنیت مرزها میان دو کشور تعهد کردند

محمد اشرف غنی رئیس‌کشورکه به هدف اشتراک در مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران به تهران سفر کرده است، با حسن روحانی رئیس جمهور ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. رییس کشور در این دیدار با تبریک کسب رأی اعتماد دوباره مردم ایران به روحانی، گفته است که علاقه و اراده افغانستان ایجاد مناسبات باثبات میان دو […]

نویسنده: zekria
14 اسد 1396
کابل و تهران در بخش تامین امنیت مرزها میان دو کشور تعهد کردند

محمد اشرف غنی رئیس‌کشورکه به هدف اشتراک در مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران به تهران سفر کرده است، با حسن روحانی رئیس جمهور ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
رییس کشور در این دیدار با تبریک کسب رأی اعتماد دوباره مردم ایران به روحانی، گفته است که علاقه و اراده افغانستان ایجاد مناسبات باثبات میان دو کشور می‌باشد، محمد اشرف غنی امنیت و ثبات را نیاز جدی افغانستان برشمرده و با تشکری از کمک‌های مستمر دولت ایران از دولت و ملت افغانستان تصریح کرد ه است که مسایل داخلی افغانستان در مبارزه با تروریسم سامان مطلوبی یافته است.
رییس جمهور غنی خاطر نشان کرده دولت افغانستان به دنبال آن است تا با همکاری همسایگانی چون ایران امنیت مرزهایش را ارتقاء داده و آنها را تبدیل به مرز دوستی و همکاری نماید.
وی گفته است تبدیل شدن افغانستان به نقطه اتصال ایران از طریق بندر چابهار به کشورهای شمالی و شرقی افغانستان یک هدف بنیادین برای ماست و در این راستا از گسترش و اتصال خطوط ریلی استقبال می کند، رییس جمهور کشور با تأکید بر ضرورت ساماندهی وضعیت مهاجرین افغانستان در خارج از این کشور و بویژه ایران، اظهار داشته است که ایجاد تحول اقتصادی در افغانستان می‌تواند باعث جلوگیری از مهاجرت شود.
در این میان حسن روحانی نیز در این دیدار، با تاکید بر اهمیت تقویت ارتباطات و تعاملات گسترده و عمیق دو کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران از هیچ کمکی برای گسترش و تثبیت امنیت و رفاه مردم افغانستان دریغ نخواهد کرد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA