ads

چهار میلیون افغانی؛ عاید خالص زنان تجارت‌پیشه بامیانی

مسوول بخش برنامه صنایع روستایی ولایت بامیان می‌گوید که زنان تجارت‌پیشه بامیانی سالانه حدود چهار میلیون افغانی عاید به دست می‌آورند.

نویسنده: abdali
10 عقرب 1396
چهار میلیون افغانی؛ عاید خالص زنان تجارت‌پیشه بامیانی

مسوول بخش برنامه صنایع روستایی ولایت بامیان می‌گوید که زنان تجارت‌پیشه بامیانی سالانه حدود چهار میلیون افغانی عاید به دست می‌آورند.

محمد علم بهزاد این موضوع را هم زمان با برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و محصولات محلی ولایت بامیان که برای چهار روز در بازارچه هنر(بازارچه زنانه) برگزار است بیان کرد.

این نمایشگاه توسط آمریت صنایع روستایی، راه اندازی شده است. در این نمایشگاه، محصولات زراعتی، لبنیاتی و صنایع دستی زنان بامیان و ولسوالی های این ولایت، عرضه و به فروش می‌رسد.

زنان تجارت پیشه بامیانی می گویند که نسبت به هر سال دیگر تقاضا مشتریان داخلی و خارجی به محصولات محلی و صنایع دستی بامیان افزایش یافته است.

به گفته شماری از تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع دستی و محصولات محلی در بامیان، در سال های اخیر، خرید و فروش محصولات آنان با رکود مواجه بود؛ اما امسال تقاضا برای تولید و خرید این محصولات افزایش یافته است.

از سوی هم، خریداران از برگزاری این نمایشگاه استقبال می کنند و می گویند که مردم از تولیدات محلی و صنایع دستی مواد خریداری می کنند.

مسئوولین محلی نیز می‌گویند که در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی صنایع دستی بامیان طرفداران خاصی را به خود جلب کرده است.

عبدالرحمن احمدی سخنگوی والی ولایت بامیان می گوید که اداره محلی خواهان افزایش عرضۀ بیشتر صنایع دستی این ولایت به کشورهای خارجی است و برنامه‌هایی را نیز در این زمینه روی دست دارد.

در سه سال اخیر یک بازارچه مخصوص برای بیش از سی انجمن تجارت‌های کوچک زنان در این ولایت ساخته شده و برای آنان دکان توزیع شده است تا تولیدات محلی و صنایع دستی شان را در آن بازار کوچک زنانه به گونه دایمی به نمایش بگذارند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA