ads

پول های سیاه با استفاده از سیستم حواله در کشور سفید می شوند

دیده بان شفافیت افغانستان  می گوید که برخی از شرکت های ارایه کننده ی خدمات پولی در کشور دست به پولشویی می زنند

نویسنده: The Killid Group
2 ثور 1395
پول های سیاه با استفاده از سیستم حواله در کشور سفید می شوند

دیده بان شفافیت افغانستان  می گوید که برخی از شرکت های ارایه کننده ی خدمات پولی در کشور دست به پولشویی می زنند،اکرام افضلی رییس اجراییوی این نهاد می گوید که یافته های های این نهاد نشان می دهد این شرکت ها در هنگام  انتقال پول،از افرادیکه پول حواله می کنند اسنادِ منابع و راه های  بدست اوردن این پول ها را تقاضا نمی کنند،وی تاکید می کند که پول هایی که از طریق فساد اداری و مالی و هم چنان از طریق قاچاق مواد مخدر در کشور بدست میایید از طریق سیستم حواله به بیرون از کشور انتقال داده شده و پس از این که از طریق این سیستم سفید شدند دوباره در  افغانستان زیر نام سرمایه گذاری  کار گرفته می شوند. رییس این نهاد هم چنان تاکید می کند که یک مقدارِ این پول ها از طریق راه “VIP” میدان هوایی کشور از سوی زورمندان،برخی از افراد با نفوذ و شماری از مقامهای برجسته ی دولتی انتقال داده می شودو در این مکان هیچ گونه بازرسی از این پول ها صورت نمی گیرد.
رییس این نهاد هم چنان تاکید می کند که شرکت های که در کشور در راستای ارایه ی خدمات مالی کار می کنند حدود 80 درصد شان راجستر شده نیستند.
رییس این نهاد می گوید که این روند سبب گذاشتن تاثیرات منفی روی وضعیت اقتصادی در کشور شده است و برای جلوگیری از این روند  حکومت باید قانون منع پولشویی و سایر قوانین نافذه  در کشور  را تطبیق کند.
این در حالی است که  بر اساس یافته های این نهاد در سال 2011 میلادی تنها چهار اعشاریه پنج میلیارد دالر از طریق میدان هوایی بین المللی حامدکرزی به بیرون از افغانستان انتقال داده شده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA