ads

پس از این لاری‌های پاکستانی اجازه عبور از افغانستان را ندارند

کاخ ریاست جمهوری افغانستان، می‌گوید: پس از این به لاری‌های اموال تجارتی پاکستان اجازه عبور از خاک افغانستان به آسیای میانه را نمی‌دهد.
به گفته‌ای شاه‌حسین مرتضوی، معاون سخنگوی رییس جمهور، پاکستان پس از آنکه بندر واگه را به روی موتر های حامل اموال تجارتی شهروندان افغان بست، افغانستان در واکنش به این کار پاکستان، دست به اقدام مشابه می‌زند

نویسنده: zekria
20 سنبله 1395
پس از این لاری‌های پاکستانی اجازه عبور از افغانستان را ندارند

کاخ ریاست جمهوری افغانستان، می‌گوید: پس از این به لاری‌های اموال تجارتی پاکستان اجازه عبور از خاک افغانستان به آسیای میانه را نمی‌دهد.
به گفته‌ای شاه‌حسین مرتضوی، معاون سخنگوی رییس جمهور، پاکستان پس از آنکه بندر واگه را به روی موتر های حامل اموال تجارتی شهروندان افغان بست، افغانستان در واکنش به این کار پاکستان، دست به اقدام مشابه می‌زند.
از سوی هم، محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، روز پنجشنبه گذشته در دیدار با جینکینس نماینده خاص بریتانیا برای افغانستان و پاکستان، در کابل گفت: “با توجه به عدم همکاری پاکستان و ایجاد مشکلات سر راه تجار افغان، پس از این به تجار پاکستان اجازه عبور از خاک افغانستان و رسیدن به کشورهای آسیای میانه را نخواهد داد.”
این تصمیم پس از آن از سوی افغانستان اتخاذ شد که طی ماه‌های اخیر دولت اسلام‌آباد فشارها بر افغانستان را در بخش‌های تجارت و ترانزیت افزایش داد که در پی آن، تجار افغان ملیون‌ها دالر زیان دیدند.
با این حال، ارگ ریاست جمهوری، می‌گوید: بدلیل مشکلاتی که پاکستان برای تجار افغان ایجاد کرده، افغانستان نیز به بدیل راه ترانزیت و تجارت این کشور فکر کرده‌ و با گذشت هر روز، وابستگی به پاکستان در بخش‌های تجارت و ترانزیت، کاهش می‌یابد.
با این حال، شماری از آگاهان سیاسی و اقتصادی در کابل، از این تصمیم دولت وحدت ملی استقبال می‌کنند.
در همین حال، شهروندان کشور نیز ضمن استقبال از این تصمیم حکومت، می‌گویند: با عملی شدن این تصمیم، مداخلات سیاسی پاکستان در امور داخلی افغانستان نیز کاهش خواهد یافت.
این در حالیست که دیروز نواز شریف، صدر اعظم پاکستان، میعاد اقامت مهاجران افغان را تا ماه مارچ سال 2017 میلادی تمدید کرد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA