ads

يك افتخار ديگر براي كليد گروپ

بنیاد بین‌المللی رسانه‌های زنان، خانم نجیبه ایوبی،‌ رییس کلید گروپ را برنده “جایزه شجاعت در خبرنگاری” در سال ٢٠١٣ میلادی،‌ اعلام کرد.  این بنیاد در خبرنامه‌ای گفته که ” نجیبه ایوبی را از افغانستان، به دلیل شجاعت‌شان برای کار در محیط پرخطر، به عنوان یکی از برندگان جایزه امسال  

نویسنده: The Killid Group
22 ثور 1392
يك افتخار ديگر براي كليد گروپ

بنیاد بین‌المللی رسانه‌های زنان، خانم نجیبه ایوبی،‌ رییس کلید گروپ را برنده “جایزه شجاعت در خبرنگاری” در سال ٢٠١٣ میلادی،‌ اعلام کرد.

این بنیاد در خبرنامه‌ای گفته که ” نجیبه ایوبی را از افغانستان، به دلیل شجاعت‌شان برای کار در محیط پرخطر، به عنوان یکی از برندگان جایزه امسال خود برگزیده است.”

خانم نجیبه ایوبی، در حال حاضر رهبری کلید گروپ را به عهده دارد که مشتمل بر رسانه‌های چاپی، رادیویی و آنلاین می‎شود.

خانم ایوبی گفت: “در افغانستان کار کردن در اجتماع خودش یک چالش است. وقتی شما زن هستید و روزنامه‌نگار هستید، این چالش دو برابر می‌شود. در طی یک دهه گذشته که کار روزنامه‌نگاری را به حیث پیشه اول خود برگزیده‌ام، در همین مدت من و همکارانم در کلید گروپ با تهدیدهای فراوانی روبرو بوده‌ایم.”

رییس کلید گروپ افزود:” ما تا هنوز به اشکال مختلفی با تهدید روبرو بوده‌ایم، از آمدن زورمندان و تفنگداران به دفتر کلید گروپ گرفته تا تهدیدهای ایمیلی و تلیفونی را شاهد بوده‌ایم، در مواردی از سوی اعضای پارلمان، مخالفان دولت، نهادهای حکومتی و حتا از جانب پولیس هم تهدید شده‌ایم ولی هیچ وقت این تهدیدها برکیفیت کار ما تاثیر نگذاشته است.”

خانم ایوبی از مواردی نیز یادآوری کرد، که به گفته او افراد مسلح به خاطر نشر گزارش‌های تحقیقی و عدالت انتقالی او را در خانه‌اش مورد تهدید قرار داده است.

نجیبه ایوبی، فعالیت‌های زیادی در عرصه روزنامه‌نگاری کشور انجام داده است، پیش از این وی در ایجاد کنسرسیوم (مشارکت) رسانه‌های مستقل افغانستان و یک طرح ابتکاری آزادی بیان به قصد تأمین منابع و حمایت از خبرنگاران مستقل در افغانستان نقش عمده داشته است.

رییس کلیدگروپ، در حالی به چنین موفقیت در عرصه‌ی روزنامه‌نگاری نایل می‌شود، که هنوزهم خبرنگاران افغان با مشكلات زیادی در این عرصه روبرو هستند.

سازمان حمایت کننده رسانه‌های افغانستان ( نی ) نیز در آخرین گزارش‌ خود از افزایش 100درصدی خشونت علیه خبرنگاران در افغانستان خبر داده است: ” در چهار ماه گذشته میلادی تنها 20 مورد خشونت علیه خبرنگاران به ثبت رسیده بود در حالی که این رقم در چهارماه امسال به 40 مورد رسیده و این مساله از افزایش صددرصدی خشونت علیه خبرنگاران حکایت دارد.”

نور كلز،‌ عكاس خبری ٢٥ ساله از سوریه،‌ بوفا فورن، ٢٩ ساله،‌ خبرنگار از كمبوجیا،‌ از جمله دیگر برنده گان جایزه شجاعت در خبرنگاری این بنیاد در سال ٢٠١٣ هستند.

نور كلز از سال گذشته میلادی به این سو از تحولات سوریه عکس‎های خبری تهیه می‎کند.  بوفا فورن به اساس خبرنامه این بنیاد ” انتشار گزارش‌های او از فعالیت‌های جنایی و نقش حقوق بشر تهدیدهایی را نسبت به او به دنبال داشته است.”

همچنان جایزه” دستاورد یك عمر خبرنگاری” این بنیاد در سال ٢٠١٣،‌ به ادنا مچیروری،‌ از زیمباوه اختصاص یافته است. خانم مچیروری، ٥٠ سال از عمر خود را در عرصه خبرنگاری گذرانده است.

گفتنی است، بنیاد بین المللی رسانه‌های زنان،‌ در سال ١٩٩٠ میلادی با هدف تقویت حضور زنان خبرنگار در رسانه‌های خبری جهان،‌ در شهر واشنگتن، آمریکا، توسط گروهی از زنان خبرنگار، بنیان‌گزاری شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA