ads

ولسوالی گرم‌سیر هلمند دوباره به تصرف نیروهای دولتی درآمد

مقام‌های محلی ولایت هلمند، می‌گویند: نظامیان افغان برای مدت کوتاهی از مرکز ولسوالی گرمسیر سه کیلومتر عقب‌نشنینی کرده بودند؛ اما شب گذشته دوباره کنترول کامل این ولسوالی را بدست گرفتند و در مرکز ولسوالی مستقر شدند.

نویسنده: The Killid Group
24 اسد 1395
ولسوالی گرم‌سیر هلمند دوباره به تصرف نیروهای دولتی درآمد

مقام‌های محلی ولایت هلمند، می‌گویند: نظامیان افغان برای مدت کوتاهی از مرکز ولسوالی گرمسیر سه کیلومتر عقب‌نشنینی کرده بودند؛ اما شب گذشته دوباره کنترول کامل این ولسوالی را بدست گرفتند و در مرکز ولسوالی مستقر شدند. مقام‌های محلی ولایت هلمند، می‌گویند: نظامیان افغان برای مدت کوتاهی از مرکز ولسوالی گرمسیر سه کیلومتر عقب‌نشنینی کرده بودند؛ اما شب گذشته دوباره کنترول کامل این ولسوالی را بدست گرفتند و در مرکز ولسوالی مستقر شدند.
به گفته‌ای محمدکریم اتل، رییس شورای ولایتی هلمند، با خروج نظامیان افغان از مرکز ولسوالی گرمسیر، طالبان نیز داخل این ولسوالی نشدند و ساختمان ولسوالی برای چند ساعت در تصرف هیچ گروهی قرار نداشت.
مقام‌های امنیتی در ولایت هلمند، می‌گویند: دیشب نیروهای اضافی و تازه نفس با جنرال مرادعلی مراد، معاون لوی درستیز، جنرال عبدالرحمان رحمان، معین ارشد امنیتی وزارت داخله و حیات‌الله حیات، والی هلمند، به مرکز ولسوالی گرمسیر رفته و بدون کدام درگیری کنترول مرکز ولسوالی را دوباره به دست گرفتند.
به گفته‌ای آقانور کینتوز، قوماندان امنیه هلمند، هفت سرباز پولیس ملی که از ولسوالی گرمسیر بدون هماهنگی به لشکرگاه مرکز هلمند آمده بودند، بازداشت شدند.
این در حالیست که از سوی هم شاهراه کندهار – لشکرگاه از نُه روز گذشته به این طرف تحت کنترول نیروهای امنیتی درآمده است؛ اما هنوز هم به دلیل ماین‌گذاری در این مسیر و خرابی سرک، مردم رفت و آمد نمی‌توانند.
گفتنیست، عملیات بازگشایی شاهراه کندهار – لشکرگاه به رهبری جنرال عبدالرازق قوماندان امنیه کندهار و رییس اوپراتیفی ولایات جنوبی انجام شده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA