ads

وزیر دفاع:از داخل وزارت به حمله کننده کمک شده است!

در حملهء انتحاری بر مقر وزارت دفاع، از داخل این وزارت با حمله کننده، همکاری شده است. جنرال عبدالرحیم وردگ، وزیر دفاع ملی گفته است که افرادی در داخل این وزارت، در انتقال حمله ‌کننده‌ء

نویسنده: The Killid Group
4 ثور 1390
وزیر دفاع:از داخل وزارت به حمله کننده کمک شده است!

در حملهء انتحاری بر مقر وزارت دفاع، از داخل این وزارت با حمله کننده، همکاری شده است.

جنرال عبدالرحیم وردگ، وزیر دفاع ملی گفته است که افرادی در داخل این وزارت، در انتقال حمله ‌کننده‌ء انتحاری به این وزارت که منجر به کشته و زخمی شدن 9 سرباز اردو شد، سهم داشته ‌اند.

وزیر دفاع که  روز شنبه همراه با وزیر داخله و سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی برای توضیح در مورد چگونگی حمله به مقر وزارت دفاع، به کمیسیون دفاعی ولسی جرگه فراخوانده شده بود گفت، هرچند فرد انتحار کننده، مربوط به اردوی ملی نبوده، ولی بررسی‌های مقدماتی نشان می‌دهد که کسانی در وزارت دفاع با وی همکاری کرده‌اند.

وزیر دفاع گفت که حمله‌ کننده‌ از لباس و نشان بریدملی اردوی ملی استفاده کرده و افرادی نیز در داخل وزارت دفاع در انتقال وی به  این وزارت سهم داشته‌ اند.

وی همچنین گفت، گلوله ‌هایی که در حمله به وزارت دفاع مورد استفاده قرار گرفته، ضد زره و مواد انفجاری آن سیفور پرقدرت بوده‌است.

وی همچنین گفت که آن‌ها از یک  سال به این طرف در مورد تهدید‌های امنیتی و نفوذ تروریستان به این وزارت آگاه بودند و به همین دلیل، تدابیر شدید امنیتی را در این وزارت به اجرا گذاشته بودند.

به گفتهء وی:” از خود وزارت دفاع  کسی بوده باشد تا در این توطیه شریک باشد و اگرنه، هیچ امکان نداشت که کسی از دروازه داخل شود.”

بسم‌الله محمدی، وزیر داخله نیز در این نشست، به کشته شدن قوماندان امنیهء قندهار در یک انفجار انتحاری اشاره کرد و گفت که قوماندان امنیهء قندهار، توسط یک حمله ‌کننده‌ء انتحاری کشته شده است که سه ماه پیش به عنوان محافظ وی استخدام شده بود.

در این نشست، شماری از نمایندگان مجلس، انتقاد‌های تندی را در مورد ضعف نیروهای امنیتی در جلوگیری از حمله‌ های انتحاری مطرح کردند، اما مقام‌های امنیتی تاکید کردند که جلوگیری از حمله‌ های انتحاری کار مشکلی می ‌باشد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA