ads

وزير فوايد عامه: افغانستان را به چهار راه ترانزيت مبدل می سازيم

محمود بلیغ وزیر فواید عامه کشور می گوید که این وزارت در تلاش است تا افغانستان را به چهار راه ترانزیت مبدل کند. وی در مراسم امضای قرار دارد پروژه مطالعات تخنیکی – اقتصادی 200 کیلومتر خط آهن تورغندی – هرات با “پروتوش کمار” رییس کمپنی بین المللی “کانا ریل” کانادایی، می گوید: این کار بدون داشتن خطوط آهن ممکن نیست.

نویسنده: The Killid Group
16 حمل 1395
وزير فوايد عامه: افغانستان را به چهار راه ترانزيت مبدل می سازيم

محمود بلیغ وزیر فواید عامه کشور می گوید که این وزارت در تلاش است تا افغانستان را به چهار راه ترانزیت مبدل کند.
وی در مراسم امضای قرار دارد پروژه مطالعات تخنیکی – اقتصادی 200 کیلومتر خط آهن تورغندی – هرات با “پروتوش کمار” رییس کمپنی بین المللی “کانا ریل” کانادایی، می گوید: این کار بدون داشتن خطوط آهن ممکن نیست.
بلیغ تاکید می کند که قرار داد پروژه مطالعات تخنیکی – اقتصادی راه آهن تورغندی – هرات، بخشی از خط آهن پنج جانبه کشورهای چین، قرغزستان، تاجکستان، ایران و افغانستان و هم چنان بخشی از راه لاجورد افغانستان نیز می باشد که افغانستان را از راه ترکمنستان و آذربایجان به قاره اروپا وصل می کند.
این درحالی است که طول تخمینی این مسیر در حدود 200 کیلومتر گفته شده است که مطالعات تخنیکی- اقتصادی آن شش ماه را در بر خواهد گرفت و هزینه اين پروژه یک میلیون و شش صد و سه هزار و 500 دالر امریکایی برآورد شده که از سوی بانک انکشاف آسیایی پرداخته می شود.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA