ads

وزارت معادن و پطرولیم از قرار داد استخراج برخی معادن 10 ملیون دالر رشوه گرفته‌است

شبکه مبارزه با فساد اداری، می‌گوید: در قرار داد های معادن که قرار است به زودی با شماری از شرکت‌های خصوصی عقد گردد، از سوی برخی کارمندان وزارت معادن و پطرولیم ده ملیون دالر رشوه گرفته شده‌است. خان زمان امرخیل، رییس این شبکه امروز در نشست خبری در کابل گفت: یافته‌های آنان نشان می‌دهد که، […]

نویسنده: ISMAT MAYAR
21 حوت 1395
وزارت معادن و پطرولیم از قرار داد استخراج برخی معادن 10 ملیون دالر رشوه گرفته‌است

شبکه مبارزه با فساد اداری، می‌گوید: در قرار داد های معادن که قرار است به زودی با شماری از شرکت‌های خصوصی عقد گردد، از سوی برخی کارمندان وزارت معادن و پطرولیم ده ملیون دالر رشوه گرفته شده‌است.
خان زمان امرخیل، رییس این شبکه امروز در نشست خبری در کابل گفت: یافته‌های آنان نشان می‌دهد که، در آینده نیز قرار دادهای برخی معادن در اختیار افراد زورمند و مقام‌های دولتی قرار داده خواهد شد.
او، در مورد وجود فساد در عقد این قرار داد ها نیز سخت اظهار نگرانی می‌کند و از وزارت معادن و پطرولیم و رهبری حکومت می‌خواهد که در بخش محو فساد اقدام جدی و به موقع کنند.
امرخیل، می‌افزاید: “با دست‌های بزرگ، قرار داد های استخراج معادن در مناطق عقد می‌گردد که نا امن می‌باشد و بیشتر مخالفان مسلح دولت از عواید این معادن استفاده می‌‍کنند.”
منبع، تاکید دارد که، برخی مقام‌های دولتی پیش از عقد قرار داد ها از شماری شرکت‌های خصوصی صد هزار دالر امریکایی رشوه گرفته‌اند.
وزارت معادن و پطرولیم تاکنون در مورد این گزارش تازه شبکه مبارزه با فساد اداری چیزی نگفته؛ اما پیش از این همواره بر ایجاد اصلاحات، مبارزه علیه فساد اداری و شفافیت در عقد قرار داد های استخراج معادن کشور تاکید کرده‌است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA