ads

وزارت زراعت و مالداري براي 350 هزار خانواده گندم توزيع مي‌كند

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری برای 350 هزار خانواده در دهه اخیر ماه رمضان گندم یا معادل آن پول نقد توزیع می‌کند. از طریق این برنامه 19 هزار تُن گندم در کابل و 9 ولایت دیگر برای 146 هزار خانواده مستحق توزیع خواهد شد. به گفته وزیر زراعت در حال حاضر در 5 سیلو و چهار ولایت کشور، گدام‌های ذخایر بزرگ گندم وجود دارد که در مجموع بیشتر از 34 هزارتُن گندم در آن انبار شده است.

نویسنده: The Killid Group
20 سرطان 1394
وزارت زراعت و مالداري براي 350 هزار خانواده گندم توزيع مي‌كند

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری برای 350 هزار خانواده در دهه اخیر ماه رمضان گندم یا معادل آن پول نقد توزیع می‌کند.
از طریق این برنامه 19 هزار تُن گندم در کابل و 9 ولایت دیگر برای 146 هزار خانواده مستحق توزیع خواهد شد.
به گفته وزیر زراعت در حال حاضر در 5 سیلو و چهار ولایت کشور، گدام‌های ذخایر بزرگ گندم وجود دارد که در مجموع بیشتر از 34 هزارتُن گندم در آن انبار شده است.
ماه رمضان میان مسلمانان جهان به نام ماه مساعدت، سخاوت و دستگیری مستمندان است. در این ماه معمول است که افراد ثروتمند با افراد فقير کمک و مساعدت کنند. در پایتخت، وزارت زراعت، آبیاری و مالداری امروز برنامه توزیع گندم و پول نقد را آغاز کرد. اسدالله ضمیر، وزیر زراعت و مالداری هنگام توزیع گندم برای مستحقین گفت: بر اساس این برنامه در سراسر کشور برای 350 هزار خانواده گندم و پول نقد توزیع می شود.
آقاي ضمیر افزود: از طریق این برنامه 19 هزار تُن گندم در کابل و 9 ولایت دیگر برای 146 هزار خانواده مستحق توزیع می‌گردد.
به گفته وزیر زراعت، این کمک‌ها به بیجاشده‌گان داخلی شهر کابل و عودت کننده گان سال جاری، معلمان بی‌بضاعت، معلولان، بیوه‌های بی‌سرپرست، ماموران بست‌های 7 و 8 ادارات دولتی، کارگران شاروالی کابل، متضررین حوادث طبیعی و کارمندان بی بضاعت وزارت حج و اوقاف توزیع می شود.
وزیر زراعت، آبیاری و مالداری همچنان می گوید: 15 هزار تن گندم دیگر از طریق این کمک‌ها به قیمت مجموعی 285 ملیون افغانی به فروش رسیده و در 25 ولایت دیگر کشور بنابر نبود ذخایر گندم برای هر خانواده مستحق به منظور ایجاد شفافیت در این پروسه، از طریق حسابات بانکی شان پول نقد داده می شود.
در همین حال شماری از مستفید شدگان از این کمک‌ها، با ابراز خشنودی از این اقدام دولت، از تجار ملی می خواهند تا در جریان ماه رمضان با مستمندان کمک کنند.
به گفته مقام‌های وزارت زراعت آبیاری و مالداری، در حال حاضر در 5 سیلو و چهار ولایت کشور، گدام‌های ذخایر بزرگ گندم وجود دارد که در مجموع بیشتر از 34 هزارتُن گندم در آن ذخیره شده است که از طریق این برنامه برای هر خانواده یک صد کیلوگرام گندم یا معادل آن پول نقد توزیع می شود و این برنامه عملاً در مرکز و ولایت های کشور جریان دارد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA