ads

واکنش رئیس جمهور به حمله طالبان در چاریکار

رئيس جمهور حامد کرزى با انتشار بیانیهء حمله دسته جمعی طالبان بر مرکز ولایت پروان را محکوم کرد. درخبرنامهء که ازسوى دفتر سخنگوى رياست جمهورى منتشر شده،  به نقل از حامد کرزى آمده است:” دشمنان افغانستان در ماه مبارک رمضان نیز از کشتن مردم بی گناه ما دست بر نداشته و یکبار دیگر با حمله بی رحمانه، مردم بی گناه ما را به خاک و خون کشانیدند.”

نویسنده: The Killid Group
24 اسد 1390
واکنش رئیس جمهور به حمله طالبان در چاریکار

رئيس جمهور حامد کرزى با انتشار بیانیهء حمله دسته جمعی طالبان بر مرکز ولایت پروان را محکوم کرد.

درخبرنامهء که ازسوى دفتر سخنگوى رياست جمهورى منتشر شده،  به نقل از حامد کرزى آمده است:” دشمنان افغانستان در ماه مبارک رمضان نیز از کشتن مردم بی گناه ما دست بر نداشته و یکبار دیگر با حمله بی رحمانه، مردم بی گناه ما را به خاک و خون کشانیدند.”

در خبرنامه علاوه شده که رئیس جمهور انجام همچون حملات را درماه مبارک رمضان؛ دشمنى با مردم افغانستان و اسلام خوانده است .

کرزى از نیروهای امنیتی کشور؛ به خاطر از پا در آوردن تروریستان و جلوگیری از تلفات بیشتر مردم ملکی، تمجید کرده است.

درنتیجه حمله دسته جمعی مهاجمین انتحارى بر تعمیر مقام ولایت پروان که دیروز یکشنبه صورت گرفت، 22 تن کشته و 34 تن دیگر زخمی شدند.

وزارت امور داخله با انشتار خبرنامهء گزارش داده است که یک انتحار کننده با استفاده از موتر نوع کرولا در مقابل دروازه ورودی ولایت پروان دست به انفجار زده و همزمان با آن  پنج تن دیگر که واسکت های انتحاری بر تن داشتند، داخل محوطه ولایت شده با پولیس درگیر شدند.

در اعلامیه علاوه شده که در نتیجه این حملات 16 کارمند ملکی ولایت و 6 پولیس کشته شدند و 10 پولیس با 24 غیرنظامی زخمی شدند.

عبدالبصیر سالنگی والی پروان روز گذشته در یک کنفرانس خبری گفت که درین حمله 17 تن کشته و 33 تن دیگر مجروح گردیده اند.

به گفتهء سالنگی، در میان کشته شده گان، دو پولیس و 11 کارمند اداری شامل بوده و متباقی افراد ملکی هستند.

وی همچنین گفت که اکثر مجروحین این حمله را افراد ملکی تشکیل می دهند.

سالنگی همچنین گفت که یک انتحار کننده، موتر نوع کرولا خود را در بیرون تعمیر ولایت انفجار داد و یکتن دیگر از انتحار کنندگان، با استفاده از لباس پولیس خود را در دروازه ورودی مقام ولایت انتحارکرد وسه تن ديگر در برخورد بانيروهاى امنيتى افغان از پا در آمدند.

وی همچنین گفت که در تعمیر ولایت جلسه امنیتی جریان داشته و به هیچ یک از مقامات اشتراک کننده در این اجلاس، آسيب نرسيده است.

از سوی دیگر، مسئولین صحت عامه پروان می گویند، 16 کشته و 30 زخمی به شفاخانه ولایتی این ولایت انتقال یافته است که وضعیت تعدادی از مجروحان وخیم می باشد.

طالبان مسلح مسئولیت این حمله را بعهده گرفته وادعا کرده اند که درين حمله 48 تن از عساکر داخلى و خارجى کشته شده اند.

نيروهاى آيساف نيز حمله دسته جمعى انتحارى بر مقام ولايت پروان را تقبيح نموده است .

در خبر نامۀ که روز یکشنبه از سوى نيروهاى ايساف منتشر شده، به نقل از هال پيتمن معاون قوماندانى عمومى آيساف آمده است که قتل غیرنظامیان درهيچ دين و فرهنگ قابل قبول نيست.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA