ads

والی بدخشان بر مجازات عاملان شلیک بالای معترضان در کابل تاکیدکرد

احمد فیصل بیگ زاد، والی ولایت بدخشان، برخورد اخیر مسولان امنیتی و نظامیان با معترضان در کابل را غیر مسلکی خواند و بر مجازات و اقدام قانون علیه این افراد تاکید کرد. در خبرنامۀ که امروز از سوی دفتر رسانه های والی بدخشان به کلید فرستاده شد آمده است که، شماری از شهروندان کشور درتظاهرات […]

نویسنده: ISMAT MAYAR
15 جوزا 1396
والی بدخشان بر مجازات عاملان شلیک بالای معترضان در کابل تاکیدکرد

احمد فیصل بیگ زاد، والی ولایت بدخشان، برخورد اخیر مسولان امنیتی و نظامیان با معترضان در کابل را غیر مسلکی خواند و بر مجازات و اقدام قانون علیه این افراد تاکید کرد.
در خبرنامۀ که امروز از سوی دفتر رسانه های والی بدخشان به کلید فرستاده شد آمده است که، شماری از شهروندان کشور درتظاهرات روز جمعه در اثر برخورد غیرمسلکی تعدادی از نیروهای امنیتی جان های خود را از دست دادند و امیدوار است که با مسوولان امنیتی که با تظاهرات کننده گان و خانواده های قربانیان به گونۀ غیر مسلکی برخورد کردند، اقدام قانونی صورت گیرد.
والی بدخشان ضمن محکومیت حملات مرگبار اخیر در کابل به ویژه حمله بر مراسم جنازۀ سالم ایزدیار گفته که، دشمن با این حرکات می خواهد احساسات مردم افغانستان را علیه حکومت برانگیزد و میان حکومت وملت فاصله ایجاد کند.
او از شهروندان افغانستان خواسته است که، در تصمیم گیری های خود عقلانی عمل کنند و نفع مردم و حکومت را در نظر گیرند؛ تا مخالفان مسلح دولت از احساسات شان استفادۀ سوء نکنند.
این در حالیست که اخیراً رئیس جمهور اشرف غنی نیز در جلسۀ شورای امنیت ملی به نهادهای مسوول دولتی از جمله به لوی سارنوالی دستور داد که عاملان شلیک بالای معترضان در شهر کابل را شناسایی و مجازات کند.
گفتنیست که روز جمعه گذشته درنتیجه شلیک نیروهای امنیتی بالای معترضان در کابل، دستکم پنج تن به شمول پسر معاون اول مشرانو جرگه کشته و ده تن دیگر زخمی شدند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA