ads

همایون : غنی از نزد مقام های کمسیون انتخابات استعفانامه سفید گرفته است

معاون اول ولسی جرگه ادعا می‎کند که رییس جمهور غنی برای آن که کار کمیشنران و سایر اعضای کمیسیون مستقل انتخابات را به نفع خود مدیریت کند، از نزد آن‎ها استعفانامه سفید گرفته است. به ادعای همایون همایون، این استعفانامه‎ها فاقد تاریخ است و چنانچه کمیشنران و اعضای این کمیسیون خلاف میل رییس جمهور عمل کنند، از وظ

نویسنده: ISMAT MAYAR
3 میزان 1396
همایون : غنی از نزد مقام های کمسیون انتخابات استعفانامه سفید گرفته است

معاون اول ولسی جرگه ادعا می‎کند که رییس جمهور غنی برای آن که کار کمیشنران و سایر اعضای کمیسیون مستقل انتخابات را به نفع خود مدیریت کند، از نزد آن‎ها استعفانامه سفید گرفته است. به ادعای همایون همایون، این استعفانامه‎ها فاقد تاریخ است و چنانچه کمیشنران و اعضای این کمیسیون خلاف میل رییس جمهور عمل کنند، از وظیفه کنار زده خواهند شد. او در نشست علنی امروز ولسی جرگه گفت که به همین دلیل در انتخابات پیش رو رییس جمهور تصمیم خواهد گرفت که چه کسانی به ولسی جرگه راه پیدا کنند. همایون همچنان مدعی شد که غنی برای کاکایش یک دفتر در شهر کابل باز کرده و از طریق آن به نمایندگان پارلمان گفته می‎شود که در ازای همکاری با رییس جمهور دوباره به ولسی جرگه راه خواهند یافت.
اما ارگ ریاست جمهوری با رد این ادعاها می‎گوید که چنین حرف‎هایی دور از حقیقت است و نباید مطرح شود. دواخان مینه‎پال، معاون سخنگوی رییس جمهور، به کلید گفت که رییس جمهور در امور انتخابات هرگز دخالت نمی‎کند.
قرار است انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی‎ها در ماه سرطان سال آینده برگزار شود. تاکنون، نبود بودجه و ناامنی از بزرگ‎ترین چالش‎های این انتخابات عنوان شده است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA