ads

هشدار تازه نیکولسن به گروه طالبان

قوماندان عمومی نیروهای امریکا در افغانستان می گوید که نیروهای خارجی تا از بین بردن مخالفین مسلح در افغانستان باقی خواهند ماند و اگر مخالفین مسلح راه صلح را انتخاب نکنند، کشته خواهند شد.

نویسنده: abdali
26 جدی 1396
هشدار تازه نیکولسن به گروه طالبان

 قوماندان عمومی نیروهای امریکا در افغانستان می گوید که نیروهای خارجی تا از بین بردن مخالفین مسلح در افغانستان باقی خواهند ماند و اگر مخالفین مسلح راه صلح را انتخاب  نکنند، کشته خواهند شد.

جنرال جان نیکولسن روز گذشته در مراسمی که به مناسبت پایان ماموریت گروهی از نظامیان امریکایی و آغاز ماموریت یک گروه تازه نفس در پایگاه نیروهای خارجی  در شوراب ولسوالی واشیر ولایت هلمند برگزار شده بود، این موضوع را بیان کرد.

ماموریت نظامی نیروهای خارجی مستقر در پایگاه نظامی شوراب از برید جنرال راجر بی تورنر، به برید جنرال بنیامین تی واتسن سپرده شد و بدین ترتیب ماموریت ۹ماهه ۳۰۰ سرباز نیروی دریایی امریکا به پایان رسید و بجای آنها ۳۰۰نیروی دریایی تازه نفس امریکایی ماموریت خود را آغاز کردند.

نیکولسن گفت که امریکا و ناتو در کنار مردم افغانستان باقی خواهند ماند و به حمایت و آموزش نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ادامه خواهد داد.

نیکولسن از کارکرد های جنرال تورنر قدردانی کرده و گفت که عامل اصلی موفقیت وی در جنگ هلمند، هماهنگی بین نیروهای افغان و خارجی بوده است.

نیروهای تازه نفس امریکایی درحالی به هلمند اعزام شده اند که این ولایت از نا امن ترین ولایات کشور محسوب می شود و درحال حاضر شش ولسوالی آن در تصرف طالبان است و در ولسوالی های دیگر دولت تنها بر مراکز آن کنترول دارد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA