ads

هشتم ثور مصادف است با بیست و پنجمین سالروز پیروزی جهاد مردم افغانستان شوروی

امروز هشت ثور مصادف است با بیست و پنجمین سالروز پیروزی جهاد مردم افغانستان در برابر تجاوز اتحاد جماهیر شوروی پیشین در کشور! بیست و پنج سال پیش در چنین روزی مردم افغانستان توانستند پس از چهارده سال مبارزه در برابر اشغال افغانستان از سوی اتحاد جماهیر شوروی پیشین به موفقیت دست یابند و نیروهای قشون سرخ را از کشور بیرون کنند.

نویسنده: ISMAT MAYAR
8 ثور 1396
هشتم ثور مصادف است با بیست و پنجمین سالروز پیروزی جهاد مردم  افغانستان شوروی

امروز هشت ثور مصادف است با بیست و پنجمین سالروز پیروزی جهاد مردم  افغانستان در برابر تجاوز اتحاد جماهیر شوروی پیشین در کشور! بیست و پنج سال پیش در چنین روزی مردم افغانستان توانستند پس از چهارده سال مبارزه در برابر اشغال افغانستان از سوی اتحاد جماهیر شوروی پیشین به موفقیت دست یابند و نیروهای قشون سرخ  را از کشور بیرون کنند.
صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه و رییس حزب جمعیت اسلامی افغانستان دوره‌های جهاد ومقاومت را درتاریخ افغانستان دوره‌های پر افتخار می خواند ومی گوید:در حال‌حاضر نیز جنگ در افغانستان جنگ تحمیلی است.
در اعلامیه‌ای که به مناسبت هشتم ثور از سوی صلاح الدین ربانی نشر شد امده است که حملات اخیرِ مهاجمان بالای شفاخانه نظامی سردار محمد داوود خان و نیز قول اردوی 209 شاهین نشان میدهد که،گروه های مخالف مسلح دولت افغانستان به نیابت از دیگران، به جز از کشتار و پخش وحشت برنامه‌ای دیگری ندارند.
ربانی گفته است:در یک و نیم دهه اخیر به آدرس مجاهدین از سوی افراد  و حلقات مختلف توهین شده است.
اوتاکید دارد که،برجسته سازی نقش نیروهای بازمانده از دوره‌های جهاد و مقاومت در صفوف نیروهای دفاعی و امنیتی کشور، سبب تقویت روحیه و انگیزه مبارزاتی این نیروها و نیز گسترش حمایت‌های مردمی از آن‌ها شده و در شکست گروه‌های مخالف مسلح دولت می تواند  موثر واقع شود.
ربانی هشدار داده بی توجهی به گروه‌های مختلف سیاسی بازمانده از دوران‌های جهاد و مقاومت عواقب زیانباری در قبال خواهدداشت.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA